Pred koncom roka ste prekvapili, spustili ste novú stanicu Trojku? Prečo ste sa rozhodli pre túto stanicu, v programovom pláne ste ju nemali.
V RTVS sa snažíme čo najväčšie možné penzum vecí riadiť tak, že analyzujeme dáta, ktoré máme k dispozícii. Berieme do úvahy nielen tie, ktoré sa týkajú priamo vysielania, ale aj ďalšie sociologické a demografické dáta a štúdie. Chápem, že kedysi sa javila skupina 12 – 54, ktorá je prioritne meranou komerčnou cieľovou skupinou, ako najvhodnejšia. Časy sa zmenili. V tejto súvislosti uvádzam ako príklad román Babička od Boženy Nemcovej. Viete koľko mala rokov Babička v knihe? 53. Ale ak si dobre pamätáte, v tom filme vyzerá omnoho staršie. Myslím si, že dnes sú práve päťdesiatnici a šesťdesiatnici zaujímavá cieľová skupina. Uvedomili sme si, že tejto cieľovej skupine sa systémovo nikto nevenuje, lebo všetci sú posadnutí mladosťou.
Hovorili ste, že na túto stanicu máte vyčlenených 2 milióny eur. To vám stačí na pokrytie vysielania?
Je to lowcostový projekt, ročne nás naozaj bude stáť 2 milióny eur. Hodina takéhoto typu vysielania je relatívne lacná. Netreba zabúdať, že RTVS má najväčší archív, a na Dvojke ich v takej miere vysielať nemôžeme. Celkovo mám z Trojky dobrý pocit, lebo dostávame veľa mailov a rukou písaných listov, kde sú diváci vďační, že vidia hercov, ktorí už nie sú medzi nami. Ak pozeráte relácie, inscenácie a filmy na Trojke, zistíte, že ľudia napriek obmedzeným technologickým možnostiam boli vynaliezaví a vedeli na obraz dostať silné emócie. Pridaná hodnota Trojky spočíva aj v tom, že ukáže súčasnej generácii to najzaujímavejšie z minulosti. V budúcnosti tam okrem slovenských vecí pribudne aj česká, československá a aj zahraničná tvorba.
Ako vnímate čísla sledovanosti, ktoré ste dosiahli na úvod? Aké ambície máte v tomto smere?
Sledovanosť je lepšia ako sme čakali. Nemal som ambície, že dosiahneme share na úrovni 10 percent, ale z dát vyplýva, že sme oslovili presne tú cieľovku, ktorú sme si zaumienili. Nad 60 + a tiež takých, ktorí keď si zapnú Trojku, zavanie na nich nostalgia.
V tomto roku v lete plánujete spustiť ďalší program. Bude to definitívne športová stanica?
Štvrtý televízny okruh Šport plánujeme spustiť v lete. Máme niekoľko mesiacov na to, aby sme vyšperkovali programovú štruktúru. Nebude to iba o športe. Bude to šport a životný štýl. Niečo v zmysle: Hýb sa a budeš zdravý. Máme práva na všetky významné športové udalosti, okrem Ligy majstrov. Našou kľúčovou úlohou bude prinášať kvalitný šport. Ale čo je dominantné, chceme podporovať slovenský šport. Trošku chceme prispieť k tomu, aby sa zvyšovalo kultúrne zázemie na športových podujatiach. Nech sa z ich návštev stane aj s podporou RTVS kultúrna záležitosť. A zároveň, tým, že stanicu obohat...
Zostáva vám 85% na dočítanie.