V druhom prázdninovom mesiaci slovenským webom mierne klesla návštevnosť. V auguste si pripísali o 0,8 percenta menej reálnych používateľov ako v júli. Vyplýva to z oficiálneho auditu merania návštevnosti IABmonitor.
Celkový pokles návštevnosti sa nedotkol poradia webov na prvých šiestich priečkach rebríčka. Lídrom sú naďalej Aktuality.sk, ktoré v auguste dosiahli o 20-tisíc vyššiu návštevnosť ako v júli a mesiac uzavreli s 2,69 milióna unikátnych používateľov (RU).
Druhú priečku si drží Sme.sk s 2,57 milióna používateľov a prvú trojku uzatvára Zoznam.sk s takmer 2,4 milióna používateľov. Voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenalo Sme.sk mierny pokles o 0,6 percenta, tretí Zoznam.sk, naopak, mierne vzrástol o 0,4 percenta.
Nad dvojmiliónovou hranicou sa drží ešte Pluska.sk, ktorej voči júlu stúpla návštevnosť o 0,6 percenta a mesiac ukončila s 2,05 milióna používateľov.
Piata priečka patrí Hnonline.sk, ktorý v auguste zaznamenal ďalší rekord. Pripísal si 1,95 milióna používateľov, čo je takmer o 20-tisíc viac, ako mal v rovnako rekordnom júli. Pre portál je to najlepší výsledok v novej metodike merania návštevnosti webov GemiusOverNight.
Rekord si pripísala aj Pravda.sk, ktorá stúpla o 2,9 percenta na takmer 1,8 milióna unikátnych používateľov. V rebríčku tak postúpila z ôsmeho na siedme miesto a vymenila si pozíciu s portálom Bazos.sk.
Noví milionári
Nad miliónovú hranicu sa v novom meraní prvýkrát dostali portály DennikN.sk a Joj.sk. DennikN zaznamenal v auguste 1,03 milióna unikátnych používateľov, čo je o 12 percent viac ako v júli, Joj.sk si voči predchádzajúcemu mesiacu pripísala v top dvadsiatke webov najvyšší, až 15 percentný nárast, čo znamená výsledok takmer 1,02 milióna používateľov.
Nad miliónovú hranicu sa vrátila aj Markíza.sk, ktorej návštevnosť stúpla o 7 percent na 1,02 milióna RU. Dve komerčné televízie sa priblížili na svoj najtesnejší rozdiel, len 2000 používateľov v prospech Markízy.
Najvyšší pokles v prvej dvadsiatke slovenských webov zaznamenal Interez.sk. Medzimesačne spadol o 11 percent a 3 priečky v rebríčku. Z ďalších webov poklesla návštevnosť ešte portálom Heureka.sk (-2,4 %), Čas.sk (-2,3 %), Dobrenoviny.sk (-3,8 %), Azet.sk (-0.1 %) a Refresher.sk (-3,6 %).
Por. | zmena | portál | august 2019 (RU) | júl 2019 (RU) | zmena |
1. | - | aktuality.sk | 2 691 224 | 2 670 678 | 0,8 % |
2. | - | sme.sk | 2 565 895 | 2 582 300 | -0,6 % |
3. | - | zoznam.sk | 2 398 200 | 2 389 445 | 0,4 % |
4. | - | pluska.sk | 2 052 724 | 2 040 082 | 0,6 % |
5. | - | hnonline.sk | 1 949 807 | 1 929 949 | 1,0 % |
6. | - | heureka.sk | 1 841 936 | 1 886 465 | -2,4 % |
7. | +1 | pravda.sk | 1 799 632 | 1 748 084 | 2,9 % |
8. | +1 | bazos.sk | 1 757 407 | 1 730 814 | 1,5 % |
9. | -2 | cas.sk | 1 707 871 | 1 748 713 | -2,3 % |
10. | - | topky.sk | 1 705 146 | 1 630 905 | 4,6 % |
11. | +1 | tvnoviny.sk | 1 375 225 | 1 257 837 | 9,3 % |
12. | -1 | dobrenoviny.sk | 1 371 838 | 1 426 533 | -3,8 % |
13. | - | webnoviny.sk | 1 204 674 | 1 116 541 | 7,9 % |
14. | +1 | azet.sk | 1 032 626 | 1 033 257 | -0,1 % |
15. | +3 | dennikn.sk | 1 030 806 | 919 193 | 12,1 % |
16. | +1 | markiza.sk | 1 018 029 | 953 400 | 6,8 % |
17. | +2 | joj.sk | 1 015 971 | 882 075 | 15,2 % |
18. | -4 | refresher.sk | 1 001 785 | 1 039 519 | -3,6 % |
19. | -3 | interez.sk | 875 489 | 981 086 | -10,8 % |
20. | +2 | noviny.sk | 815 357 | 770 749 | 5,8 % |
Ringier si drží náskok
V poradí najsilnejšej pätice prevádzkovateľov webových portálov nenastali v auguste žiadne zmeny. Okrem Petit Pressu si všetci prevádzkovatelia pripísali mierny nárast. Po júlovom poklese dosiahol nárast aj News and Media Holding.
Lídrom trhu je naďalej Ringier Axel Springer SK s najväčším portfóliom webov. Od trhovej dvojky Petit Press, pod ktorý patrí Sme.sk, má odstup takmer 400-tisíc používateľov.
Por. | prevádzkovateľ | august 2019 (RU) | júl 2019 (RU) | zmena |
1. | Ringier Axel Springer SK | 2 954 938 | 2 944 221 | 0,4 % |
aktuality.sk, azet.sk, bazar.sk, autobazar.eu, nehnutelnosti.sk, autobazar.sk, topreality.sk, reality.sk, autovia.sk, byty.sk, noveauto.sk, novostavby, sk, noveauta.sk, zlavy.sk | ||||
2. | Petit Press | 2 565 895 | 2 582 300 | -0,6 % |
sme.sk | ||||
3. | Zoznam | 2 505 715 | 2 470 702 | 1,4 % |
zoznam.sk, topky.sk | ||||
4. | News and Media Holding | 2 334 911 | 2 296 367 | 1,7 % |
pluska.sk, centrum.sk, etrend.sk, ujszo.com, plustv.sk | ||||
5. | MAFRA Slovakia | 2 058 810 | 2 038 073 | 1,0 % |
hnonline.sk, strategie.sk, zlacnene.sk, svetevity.sk, takurcitee.sk, strategie.sk |