Podľa aktuálnej Správy o vývoji návštevnosti slovenského internetu v roku 2018 až 85 percent Slovákov vo veku 12 až 79 rokov využíva internet. Celkovo hovoríme o 3,9 milióna užívateľov. Medziročne 2018/2017 sa reach internetovej populácie zvýšil o 3 percentá. Slovensko z hľadiska využívania internetu dosahuje priemer krajín Európskej únie.
Až 96 percent užívateľov z celkovej internetovej populácie navštevuje slovenské stránky zaradené v jedinom auditovanom meraní návštevnosti AIMmonitor. Priemerná mesačná návštevnosť zo Slovenska dosiahla v roku 2018 hodnotu 3,7 milióna užívateľov.
Najviac ľudí stále využíva desktop (PC) na browsovanie internetovými stránkami. Z celkového počtu užívateľov ide až o 92%, t.j. 3,4 milióna užívateľov.
Kto chodí na slovenské weby
Zastúpenie mužov a žien je viac menej vyrovnané 1:1. Čo sa týka reachu podľa pohlavia na celkovej slovenskej populácii vedú muži so 75%, ženy dosahujú 73%. Muži na slovenských stránkach trávia o 1 hodinu a 27 minút viac času ako ženy a zároveň sú aktívnejší.
Výskum návštevnosti AIMmonitor aktuálne poskytuje sociodemografické dáta len na úrovni užívateľov zo Slovenska a cez PC, nakoľko v roku 2018 nebol realizovaný mobilný panel.
Trendy
Mobilné zariadenia na slovenskom trhu zaznamenali rast a vysoké hodnoty vo viacerých parametroch. Svedčia o tom nielen medziročné porovnania z hľadiska návštevnosti, stráveného času, ale aj z hľadiska vytvoreného množstva mediálneho priestoru.
Na tento trend reagujú aj výdavky do mobilnej reklamy, ktoré medziročne narástli až o 16%. Rastúca návštevnosť ako aj inventory na mobilných zariadeniach z hľadiska reklamných formátov nahráva najmä videu, natívnej reklame a nepochybne aj audio reklame, resp. reklame v podcastoch, ktorých je aktuálne na Slovensku okolo 80 a generujú milióny prehratí.
Zmeny
Od 1.4.2019 sa AIMmonitor mení na IABmonitor. S ohlasovanou aktualizovanou metodikou gemiusOverNight dochádza k zmene názvu ako aj zmene domény, na ktorej budú verejne dostupné dáta. IABmonitor pobeží na doméne monitor.iabslovakia.sk (zatiaľ neaktívna). O aktualizovanej metodike budeme čoskoro informovať na našich stránkach. Za dobrú správu považujeme, že už v treťom kvartáli roka 2019 by mal výskum využívať aj mobilný panel a mali by byť dostupné sociodemografické dáta aj pre mobilných užívateľov.
Zdroj: IAB Slovakia