Divácke hlasovanie v ankete Osobnosť televíznej obrazovky (OTO) sa 10. marca uzavrie. Dovtedy môže verejnosť hlasovať za svojho favorita z finálovej sedmičky v každej z pätnástich kategórií.
Kto premení nomináciu na sošku slovenského televízneho Oscara, sa dozvieme na slávnostnom galavečere, ktorý odvysiela Jednotka v sobotu 13. apríla. OTO sa bude vyhlasovať už devätnásty raz.
Najviac, až 27 nominácií získala televízia Markíza, nasleduje televízia JOJ so 16 nomináciami. Obidve televízie si zhodne pripísali o dve viac než minulý rok. RTVS, naopak, zaznamenala o 4 nominácie menej, v tomto roku ich získala 13.
Okrem 15 kategórií, kde o víťazoch rozhodujú diváci svojimi hlasmi, si nominanti odnesú sošku aj z troch špeciálnych kategórií. Nového člena Siene slávy určuje Akadémia osobností kultúrneho a spoločenského diania na Slovensku. Vlani do nej uviedli herca Milana Kňažka.
O ocenení Televízny počin roka rozhodujú novinári a redakcia časopisu Plus 7 dní, minulý rok si sošku odnieslo Inkognito.
Cenu Absolútny OTO si odnesie televízna osobnosť, ktorá získa najväčší počet hlasov od divákov. Posledné štyri roky sošku získala moderátorka Adela Vinczeová.
Novinka roka
V aktuálnom ročníku pribudla samostatná kategória Zabávač, ktorá uplynulé roky nebola vyhlásená. Vlani tak nastala kuriózna situácia, keď kategóriu Herec vyhral Michal Hudák, ktorý si nezahral v žiadnom filme či seriáli.
Aj v tomto ročníku diváci svojimi hlasmi rozhodli, že do finálovej sedmičky sa v kategórii Seriál roka nedostali niektoré z najsledovanejších relácií. Napríklad Prázdniny televízie JOJ, ktorá uvádza od začiatku marca už ich tretiu sériu. Sošku si v minulom roku odniesli Naši, ktorí sú medzi nominantami aj tento rok. Zástupcu v tejto kategórii nemá RTVS, ktorá vlani uvádzala Inšpektora Maxa, ktorého predala do Spojených štátov a Kanady.
Žiadne zmeny nenastali v kategórii Moderátor/ka spravodajstva. Sedmička nominovaných je rovnaká ako minulý rok. Po troch finalistoch má v tejto kategórii JOJ a Markíza, RTVS získala jednu nomináciu.
Paradoxy RTVS
Hoci má verejnoprávna televízia najmenej nominácií zo všetkých troch slovenských televízií, dominuje až v troch kategóriách. Štyri nominácie zo siedmich získala v kategórii Zábavný program. Diváci posunuli na shortlist Milujem Slovensko, Čo ja viem, Záhady tela, ale aj Duel.
V tejto kategórii RTVS rovnako dominovala aj minulý rok až s piatimi nomináciami. Zábavným programom sa stala Zem spieva, ktorá po štyroch rokoch prebrala štafetu po Milujem Slovensko. Folklórna šou sa tento rok uchádza o sošku v kategórii Program roka.
Komerčné televízie majú medzi nominovanými zábavnými programami Inkognito (JOJ), Chart Show a Dobre vedieť! (obe Markíza).
Rovnako štyri nominácie získala RTVS v kategórii Komentátor/ka športu, čo však nie je prekvapením vzhľadom na veľké športové udalosti uplynulého roka.
Tri nominácie získala RTVS aj v kategórii Program roka, kde sa o hlasy divákov uchádzajú - okrem už spomenutej folklórnej šou Zem spieva - aj športové projekty zimná olympiáda a hokejové majstrovstvá.
Po dve nominácie majú komerčné televízie. JOJ zabojuje o ocenenie s Česko Slovensko má talent a V siedmom nebi, Markíza má v hre SuperStar a Tvoja tvár znie povedome. Uplynulý rok sa stali programom roka Extrémne premeny Markízy.
Nominácie 19. ročníka OTO
Seriál roka
Horná Dolná (Markíza)
Naši (JOJ)
Oteckovia (Markíza)
Milenky (Markíza)
Sestričky (Markíza)
Som mama (JOJ)
Susedia (Markíza)
Zábavný program
Čo ja viem (RTVS)
Chart Show (Markíza)
Dobre vedieť! (Markíza)
Duel (RTVS)
Inkognito (JOJ)
Milujem Slovensko (RTVS)
Záhady tela (RTVS)
Program roka
Česko Slovensko má talent (JOJ)
MS 2018 v ľadovom hokeji (RTVS)
Projekt ZOH 2018 (RTVS)
SuperStar (Markíza)
Tvoja tvár znie povedome (Markíza)
V siedmom nebi (JOJ)
Zem spieva (RTVS)
Moderátor/ka TV programov
Andrej Bičan
Marcel Forgáč
Ondrej Kandráč
Peter Marcin
Martin „Pyco“ Rausch
Adela Vinczeová
Vladimír Voštinár
Zabávač
Andrej Bičan
Marián Čekovský
Daniel Dangl
Michal Hudák
Milan Lasica
Zuzana Šebová
Juraj „Šoko“ Tabaček
Moderátor/ka spravodajstva
Ľubomír Bajaník (RTVS)
Lucia Barmošová (JOJ)
Mária Chreneková Pietrová (Markíza)
Adriana Kmotríková (JOJ)
Ján Mečiar (JOJ)
Lenka Vavrinčíková (Markíza)
Viktor Vincze (Markíza)
Redaktor/ka spravodajstva
Veronika Cifrová Ostrihoňová (Markíza)
Juraj Hajdin (JOJ)
Jozef Kubáni (JOJ)
Andrea Šprochová (Markíza)
Ján Tribula (Markíza)
Vladimír Zápala (JOJ)
Adam Zavřel (JOJ)
Komentátor/ka športu
Štefan Eisele (Markíza)
Pavol Gašpar (RTVS)
Vladimír Genda (RTVS)
Slávo Jurko (Markíza)
Matúš Krutý (RTVS)
Marcel Merčiak (RTVS)
Miroslav Špaček (Markíza)
Moderátor/ka športu
Lenka Čviriková Hriadelová (JOJ)
Marianna Ďurianová (RTVS)
Jana Hospodárová (Markíza)
Radovan Ležovič (JOJ)
Daniel Očenáš (Markíza)
Peter Varinský (Markíza)
Ján Žgravčák (RTVS)
Osobnosť TV publicistiky
Erika Barkolová (JOJ)
Patrik Herman (Markíza)
Kvetoslava Horváthová (Markíza)
Roman Juraško (Markíza)
Kristína Kövešová (Markíza)
Adriana Poláková (Markíza)
Lenka Šóošová (Markíza)
Herec
Alexander Bárta
Branislav Deák
Marek Fašiang
Vladimír Kobielsky
Ján Koleník
Tomáš Maštalír
Filip Tůma
Herečka
Mária Bartalos
Lujza Garajová Schrameková
Monika Hilmerová
Zuzana Kanócz
Zuzana Mauréry
Tatiana Pauhofová
Zuzana Šebová
Spevák
Lukáš Adamec
Marián Čekovský
Adam Ďurica
Kali
Ondrej Kandráč
Ivan Tásler
Miro Žbirka
Speváčka
Celeste Buckingham
Mária Čírová
Emma Drobná
Katarína Knechtová
Kristína
Sima Martausová
Zuzana Smatanová
Hudobná skupina
Desmod
Elán
Fragile
Hex
IMT Smile
Kandráčovci
Kollárovci
O ankete OTO:
Anketa Osobnosť televíznej obrazovky (OTO) je divácka anketa, v ktorej diváci raz ročne hlasujú o svojich najobľúbenejších televíznych osobnostiach a programoch. Organizátorom a držiteľom licencie je agentúra APA-Art Production Agency, vyhlasovateľom je týždenník Plus 7 dní. Vysielateľom slávnostného galavečera je RTVS, ktorá 19. ročník ankety OTO 2018 odvysiela v priamom prenose na Jednotke v sobotu 13. apríla. Pre verejnoprávnu televíziu je OTO jedným z top programov roka. Vlani si viac ako trojhodinový priamy prenos z národného divadla si pozrelo 629-tisíc divákov nad 12 rokov a Jednotka dosiahla sledovanosť 10,4 percenta a trhový podiel takmer 30 percent v cieľovej skupine divákov 12-54 rokov.