Na popredných priečkach najúspešnejších reklám na slovenskom YouTube, aj v globálnom rebríčku sa umiestnili rôznorodé reklamy, ktorých úspech závisel od viacerých kritérií. Niektoré spoty zaujali svojou kreativitou, obsadením obľúbenej tváre alebo vtipnou zápletkou.
Tohtoročný rebríček dokazuje, že univerzálny recept na úspech u publika neexistuje, no k dôležitým faktorom zaiste patrí postarať sa divákovi o pozitívny zážitok zo sledovania videa.
Víťazom rebríčka je kampaň Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorá si podmanila divákov chytľavou skladbou od skupiny S hudbou vesmírnou, ktorú sprevádzalo video zachytávajúce vtipné situácie počas cesty vlakom. Kampaň je z dielne reklamnej agentúry Jandl.
Druhá priečka patrí odvážnej kampani na Absolut Vodku „Slovenské mamičky, pekné dcéry máte“, ktorá pri svojom spustení rozprúdila mnohé vášnivé diskusie. Video spot kombinuje dynamickú hudbu s gradujúcim dejom až do prekvapivého záveru, za ktorého kreatívou stojí reklamná agentúra TRIAD.
Víťaznú trojicu reklamných spotov na YouTube uzatvára vtipná vianočná reklama od ZľavaDňa.
K základným motívom najúspešnejších reklamných videí patria aj tváre známe, či takzvaný influenceri. Napríklad Beth a Koki priniesli úspech reklame na sušienky Oreo, v ktorej sa podelili o svoje obľúbené vianočné recepty na dobroty pripravené práve z týchto sušienok.
Zapojiť do svojej kampane známu tvár sa rozhodla aj značka Maybelline, ktorá vytvorila sériu krátkych beauty tutoriálov s obľúbenou a medzi mladými vyhľadávanou hviezdou Monikou Bagárovou.
Kombináciu humoru a známej tváre využil aj telekomunikačný operátor O2, ktorý vsadil na populárnu slovenskú modelku Andreu Verešovú, na ktorú sa môže doma pozerať každý s kvalitným internetom.
Potravinový reťazec Lidl si získal priazeň YouTube divákov svojou vianočnou reklamou poukazujúcou na svoje aktivity, ktorými pomáha spoločnosti. Verných fanúšikov má aj značka nápojov Kofola, ktorá bodovala so svojimi hravými letnými reklamami o penožrútoch Penakulovi a Penokopke, ktorí vyzývali na stiahnutie aplikácie.
Slovensko |
||||
|
Video |
Značka / Spoločnosť |
Kreatívna agentúra |
Mediálna agentúra |
1 |
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) |
Jandl |
Jandl |
|
2 |
Slovenské mamičky pekné dcéry máte - Absolut w/ Jimmy Pé ft. Natalie |
Absolut Vodka |
Triad |
Triad |
3 |
ZľavaDňa |
in-house |
in-house |
|
4 |
Oreo |
TheHive |
iProspect |
|
5 |
Lidl |
in-house |
in-house |
|
6 |
Líčení á la 20. léta I Maybelline Make-up in the City S02 E10 |
Maybelline |
McCann Prague |
METS |
7 |
Kofola |
WMC/Grey |
Digiline |
|
8 |
Maybelline |
McCann Prague |
METS |
|
9 |
Kofola |
WMC/Grey |
Digiline |
|
10 |
O2 |
Triad |
Performics |
Čo letelo vo svete
V globálnom rebríčku obsadila prvú priečku reklama na Alexu od Amazonu. Reklama bola odvysielaná minulý rok v tomto čase počas finále NFL, alebo ak chcete Super Bowl.
|
Video |
Značka / Spoločnosť |
Krajina |
1 |
Amazon |
USA |
|
2 |
YouTube Music |
USA |
|
3 |
OPPO F7 |
India |
|
4 |
Nike |
USA |
|
5 |
Turkish Airlines: Safety Video with The LEGO Movie Characters |
Turkish Airlines |
Turecko |
6 |
Groupon |
USA |
|
7 |
Samsung |
USA / Južná Kórea |
|
8 |
Apple |
USA |
|
9 |
Gatorade |
USA |
|
10 |
Rescue Blue the Dinosaur - LEGO Jurassic World - Pick Your Path |
The LEGO Group |
Spojené kráľovstvo |
Globálne štatistiky YouTube:
- Viac ako 1,9 miliardy prihlásených používateľov mesačne
- Každú minútu nahrajú používatelia YouTubu 400 hodín videa
- Viac ako 70% času stráveného sledovaním videí pochádza z mobilných zariadení
- Lokalizovaná verzia služby YouTube je dostupná vo vyše 90 krajinách a v 80 jazykoch
Vyhodnotenie najúspešnejších reklamných kampaní na slovenskom YouTube prebieha v súlade s globálnymi kritériami YouTube Ads Leaderboard. Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje počet videní, mieru organického zhliadnutia videa voči všetkým zhliadnutiam, mieru interakcie (palce či zdieľanie), čas strávený sledovaním videa a pod.