Agentúra Kantar Media monitovala v období od októbra do decembra 2018 viac ako 75 700 reklám s vianočnou tematikou, ktoré ste mohli vidieť či počuť v TV, printe, rozhlase, outdoore alebo v kine. Denne sme tak boli bombardovaní viac ako 800 reklamami, ktoré „ohýbali“ slovíčko Vianoce.
Reklám s vianočnou tematikou nasadilo do spomenutých mediatypov 278 zadávateľov za viac ako 108 000 000 eur.
Najviac vianočnej reklamy bolo odvysielanej v TV- až 86 percent.
Vianočných reklám malo najviac Tesco- 7 124 reklám, nasleduje Mall.sk s počtom 5 215 reklám, za ním Kaufland- 4 597 a ALZA so 4 272 reklamami. Top päť uzatvára Ferrero, ktoré nasadilo 3 867 reklám.
Čo sa týka vysielateľov, najviac reklám odvysielala skupina JOJ na svojich staniciach TV JOJ, TV JOJ Plus a TV WAU. Dokopy odvysielala skupina 30 726, pričom viac ako 11 tisíc bolo odvysielaných na TV JOJ.
Spomedzi rozhlasových staníc najviac reklám s vianočnou tematikou odvysielalo Rádio Vlna ( 2052 reklám), za ním rádio Europa 2 (2 042 reklám) a trojku uzatvára Fun rádio s počtom 1 782 reklám.
Printovej reklamy mal najviac Nový čas so 133 reklamami, za ním Pravda s počtom vianočných reklám 86 a Plus Jeden deň so 74 reklamami.
Reklama Kofoly s prasiatkom je v éteri od roku 2010, mohli ste ju vidieť viac ako 4300x a tento rok išla približne 15x za deň vo všetkých najsledovanejších TV.