V jarnej sezóne priniesla Markíza na obrazovky seriál Milenky zo života štyroch tridsiatničiek. V réžii Jakuba Kronera (Lóve, LokalFilmis) sa v hlavných úlohách predstavili Táňa Pauhofová, Gabriela Marcinková, Zuzana Norisová a prvýkrát na Slovensku aj Antónia Lišková, ktorá pôsobí v Taliansku, kde je veľmi populárna.
Seriál pre televíziu pripravila producentka Adriana Kronerová, ktorá siahla po úspešnom britskom formáte Mistresses, ktorý adaptovala na slovenské pomery. Formát uviedla BBC v rokoch 2008 - 2010, odvysielala z neho 16 častí postupne v troch sériách. Neskôr vznikli lokálne verzie seriálu tiež v Rusku a USA.
Pokračovanie Mileniek zatiaľ televízia neplánuje, keďže britská predloha pokračuje už len štyrmi časťami. Tvorcovia však plánujú využiť potenciál seriálu a nakrútiť vianočný film, ktorý pripravujú už dlhšie.
Momentálne prerábam a prispôsobujem scenár, lebo chceme, aby tam hrali herečky z Mileniek. Myslím si, že medzi nimi vznikla veľmi dobrá „chémia“ a bola by škoda to nevyužiť. A rovnako aj celý tvorivý tím Mileniek,“ hovorí o svojich plánoch Kronerová.
„Mali sme veľké šťastie, že sa nám podarilo dať dohromady skvelú zostavu talentovaných ľudí. Je to romantická komédia a chceme nakrúcať v zime, čiže v kinách by mala byť v prvej polovici budúceho roka,“ prezrádza viac o filme producentka. Režisérom filmu bude rovnako ako pri seriáli Milenky Jakub Kroner.
Seriál Milenky bol zasadený do vyššej strednej vrstvy, čo nie je u nás bežné. „Chceli sme nepriamo ukázať, že už je skoro 30 rokov od pádu komunizmu a veľa sa zmenilo. Slovensko má vyššiu strednú vrstvu a celkom početnú, ktorá prišla k svojmu životnému štandardu vlastnou prácou. Peniaze v seriáli vidieť, ale neriešia sa tam. Chceli sme ukázať novú generáciu tridsiatnikov, ktorí úspešne fungujú v konkurenčnom prostredí,“ hovorí Kronerová. Aj keď mal celý seriál ženskú optiku, režisér Jakub Kroner mu podľa producentky dodal práve potrebný drive a mužskú energiu.
Dvanásť epizód seriálu vysielala Markíza od marca do mája, vždy v piatok večer. Seriál si našiel svojich divákov, priemerne si každú časť pozrelo 368-tisíc (nad 12 rokov) a televízia dosiahla 22 percentný trhový podiel v strategickej cieľovej skupine divákov 12-54 rokov.
„Od začiatku sme si boli vedomí, že ide o odvážnejší seriálový počin, ktorý je určený skôr pre špecifickejšieho diváka, o to viac nás potešili výsledky sledovanosti a mimoriadne pozitívna divácka odozva na kvalitu jeho spracovania,“ hovorí Lukáš Kočíšek, PR manažér TV Markíza.
Rozhovor s producentkou Adrianou Kronerovou si môžete prečítať v júnovom čísle Stratégií, ktoré práve prichádza do predaja.