Na začiatku roka spustila v Českej republike Asociácia televíznych organizácií nový digitálny projekt. Už prvé výsledky merania video obsahu priniesli v susednej republike zaujímavé čísla.
Prvenstvo patrí s 20 miliónmi spustených videí na webe, platforme HbbTV a v mobilných aplikáciách Českej televízii. Pri sledovaní internetovej ponuky verejnoprávneho vysielateľa strávili diváci 6,5 milióna hodín. V januári boli najsledovanejšími Prezidentský duel a epizódy seriálov Vzteklina a Dabing Street. Vo februári prekonalo rekord v počte spustených videí olympijské vysielanie.
Ako je to na Slovensku? „Výsledky z Česka sú mimoriadne zaujímavé. Ukázali reálny obraz o konzumácii televízneho obsahu aj inde ako ‘v pohodlí obývačky’,” konštatuje Ľubica Hamarová, riaditeľka sekcie výskumu programu a vývoja formátov RTVS.
Online vysielanie zimnej olympiády na špeciálnom webe prinieslo rekord aj verejnoprávnej televízii. Už prvý zápas slovenských hokejistov prekonal dovtedajšie hodnoty v objeme prenesených dát. „Je zrejmé, že sledovanosť programov prostredníctvom online platforiem bude narastať, a preto neustále pracujeme na tom, aby online vysielanie fungovalo čo najlepšie,“ uviedol generálny riaditeľ Jaroslav Rezník. RTVS priniesol olympijské online vysielanie vo Full HD rozlíšení.
Vladimír Fatika, PMT: „Nemôžeme investovať značné prostriedky do technológie a merania, ktorého výsledky...
Zostáva vám 85% na dočítanie.