Online mediálna spoločnosť Zoznam, s.r.o. začala v roku 2016 využívať platformu, ktorá návštevníkom webových stránok odporúča relevantný obsah. Vhodné články pre konkrétneho používateľa vyhodnocuje algoritmus na základe používateľského správania sa a preferencií pri konzumácii obsahu.
„Ako médium máme prioritný záujem ponúkať našim čitateľom články, ktoré ich zaujímajú. Pri vysokej návštevnosti webu je nemožné držať na top pozíciách články, ktoré zaujmú každého jedného čitateľa. Preto sme sa rozhodli, že v rámci stratégie zvyšovania metrík, ako je čas strávený na stránke a počet návštev na reálneho používateľa, sa zapojíme do siete Strossle.“, vysvetľuje krok spoločnosti Zoznam, s.r.o. konateľ Martin Mác.
Súčasťou analýzy bolo aj porovnanie kvality prichádzajúceho trafficu zo sociálnych sietí, ktoré sú bežnou platformou na zvyšovanie návštevnosti tradičných online magazínov a zo siete Strossle.
Výsledky ukázali, že návštevníci prostredníctvom Strosslu zabezpečili webom Zoznamu oproti trafficu z Facebooku o 195% dlhší čas strávený na stránke, o 57% viac zobrazení stránky a o 18% nižší bouncerate (mieru okamžitých odchodov zo stránky).
Zozbierané výsledky z webov Zoznamu boli spracované do prípadovej štúdie, ktorá bola prihlásená do dvoch medzinárodných súťaží: IAB Europe MIXX Research a Digiday Media Awards. V oboch prípadoch sa dostala na shortlisty ako jediný zástupca médií zo Slovenska a Čiech.