Český mediálny manažér a podnikateľ Michal Voráček môže kúpiť spravodajskú televíziu TA3. Slovenská rada pre vysielanie a retransmisiu udelila súhlas ku zmene majiteľa spoločnosti C.E.N., ktorá vlastní licenciu na vysielanie TA3.
Spravodajská televízia tak môže prejsť z vlastníctva skupiny Grafobal Group Ivana Kmotríka do rúk českého mediálneho magnáta Michala Voráčka prostredníctvom jeho novozaloženej spoločnosti Blueberg Media.
„Rada udelila predchádzajúci súhlas s prevodom stopercentného podielu na základnom imaní a hlasovacích právach držiteľa licencie na vysielanie programovej služby TA3, spoločnosti C.E.N, zo spoločníka – prevodcu GRAFOBAL GROUP Bratislava na nadobúdateľa BluebergMedia,“ uviedla hovorkyňa Lucia Michelčíková.
„Vidím tu televíziu ako príležitosť,“ hovorí Voráček pre český Médiář. Podnikateľ sa ďalej vyjadril, že v TA3 chce „pomôcť zefektívniť fungovanie“. „Podľa Reuters Institute je to najdôveryhodnejšia mediálna značka na Slovensku, vidím tam skutočne zaujímavé príležitosti a šance,“ dodal podnikateľ pre portál.
Dlhoročný mediálny manažér a podnikateľ Michal Voráček na Slovensku pôsobil v 90-tych rokoch, kedy ako spolumajiteľ zakladal pobočku vydavateľstva Ringier. V rokoch 2018 až 2020 pôsobil ako krízový manažér a spolumajiteľ v spoločnosti Our Media, ktorá je vlastníkom denníka Pravda. V Česku vlastní – okrem rôznych firiem v oblasti nehnuteľností – tiež vydavateľstvo Olympia, má tretinový podiel v regionálnej televízii Praha TV a približne pätinový podiel vo vydavateľstve Our Media, ktoré ovláda Ivo Valenta a pod ktoré spadajú ďalšie malé stanice Regionální Televize CZ a Brno TV1 a tiež internetový politický bulvár Parlamentní listy.
Televízia TA3 prešla v septembri tohto roka výraznou programovou aj vizuálnou zmenou. Ďalšie zmeny plánuje realizovať aj roku 2022. „Naším cieľom je naďalej prinášať veľmi kvalitné, objektívne a relevantné spravodajstvo našim divákom“, uviedla generálna riaditeľka televízie TA3 Mirjana Hron Sikimič, ktorá na post nastúpila v septembri 2020. Personálne zmeny vtedy nastali aj na ďalších riadiacich úrovniach. Na čelo spravodajstva a publicistiky nastúpila Zuzana Martináková, ktorá predtým pôsobila vo vydavateľstve Perex a do čela marketingu a komunikácie sa postavila Oľga Dúbravská, ktorá odišla z postu výkonnej riaditeľky spoločnosti Our Media SK.