Gigant v segmente rýchleho občerstvenia má za sebou poriadne ťažký týždeň. Spoločnosti KFC, ktorá sa špecializuje na predaj jedál z kurčiat, došli kurčatá.
V Británii totiž KFC menilo dodávateľa a tak sa naozaj stalo, že boli istý čas bez svojej základnej suroviny. Pre problém museli zavrieť stovky svojich reštaurácií.
Rozhorčení zákazníci
V pondelok neotvorilo až okolo 800 z 900 prevádzok, ktoré má KFC na Britských ostrovoch. Ku koncu pracovného týždňa bola väčšina z nich už znovu otvorená, nezaobišlo sa to však bez hnevu zákazníkov.
Stovky z nich vzali útokom Twitter, kde sa rozhorčovali nad tým, že cestu do KFC podnikli úplne zbytočne. Niektorí z nich obišli dokonca viac pobočiek. Všade ich ale čakala rovnaká ceduľa, ktorá sa ospravedlňovala za "pár zádrhelov."
Jeden z rozhorčených stravníkov označil vzniknutú situáciu za "koniec sveta". Ďalší sa zase domáhali vysvetlenia, prečo dnes kurča nie je.
Skvelé ospravedlnenie
Reťazec však celú situáciu zvládol s nadhľadom. PR tím spoločnosti sa musel skutočne zapotiť, avšak nakoniec vydali celostranovú reklamu s ospravedlním.
V jej hlavnej časti figuruje typické vedierko KFC. To je však prázdne a logo značky je z KFC prerobené na FCK, čiže skratku známeho anglického vulgarizmu.
Pod ním sa nachádza ospravedlnenie. To začína slovami "kuracia reštaurácia bez kuraťa."
KFC's initial excuse for its shutdown, ie "delivering chicken is complicated!" was so weak. But this apology advert is good pic.twitter.com/7dbph6IRZB
— Elaine Moore (@ElaineDMoore) February 23, 2018
Reklamu ocenili
Za tento počin získali pochvalu nie len od odborníkov, podľa reakcií na Twitteri to vyzerá, že sa nad nimi zľutovala aj veľká časť zákazníkov.
"Myslím, že spravili fantastickú prácu," komentoval pre CNN Rupert Younger, PR špecialista a riaditeľ Centra pre korporátnu reputáciu na Oxfordskej univerzite.
"Hovorí to zákazníkom, že spravili chyby a sú ochotní spraviť si srandu sami zo seba," dodal Younger.