V pondelok spoločnosť Facebook oznámila ďalšiu zmenu v algoritme ukazovaných príspevkov. Okrem uprednostňovania príspevkov od priateľov bude na vyššie pozície umiestňovať správy týkajúce sa lokálnych miest.
Zmena zobrazovania je reakciou na to, že „ľudia nám sústavne hovoria, že chcú na Facebooku viac miestnych správ,“ uvádza CEO Facebooku Mark Zuckerberg.
Facebook na svojom webe po kritike, že jeho algoritmy uprednostňujú zavádzajúce správy a dezinformácie, vykonal rad zmien. Novinkový kanál News Feed, ktorý používateľom poskytuje prísun noviniek od "priateľov" alebo zo zvolených webových stránok, novo uprednostňuje správy zdieľané priateľmi a rodinou. Snahy so vzniknutou situáciou niečo robiť zahŕňajú tiež triedenie správ podľa toho, za ako dôveryhodné ich užívatelia považujú.
Podľa Zuckerberga miestne správy pomáhajú budovať komunitu online aj offline. Algoritmus uverejňovania príspevkov celkovo zapadá do jeho plánu, aby čas, ktorý všetci trávime na Facebooku, bol hodnotný.
Už začiatkom mesiaca Facebook uverejnil informácie o tom, že užívatelia platformy uvidia viac príspevkov od priateľov. Na svojom účte by postupne mali všetci užívatelia vidieť viac príspevkov od svojich priateľov a menej nereklamných zdieľaných obsahov firiem, médií a politických skupín.
Najväčšia sociálna sieť na svete by sa tak podľa svojho zakladateľa mala vrátiť späť ku svojim koreňom. Zmeny, ktoré nastanú vo filtrovanie príspevkov, budú "významné", napísal Zuckerberg na svojom facebooku. Plne prejaviť by sa mali v priebehu niekoľkých mesiacov.
„Jednou z oblastí, na ktoré sa budeme v roku 2018 sústrediť, bude to, aby čas, ktorý všetci trávime na Facebooku, bol dobre stráveným časom," napísal v úvode svojho oznámenia Zuckerberg.