Spoločnosť Median SK realizuje prieskum správania spotrebiteľov dvadsať rokov, od roku 1997. V najnovšom prieskume zmonitoroval televízne a rozhlasové stanice a tlačené médiá za 3. a 4. kvartál minulého roka.
Sledovanosť televízií
V druhom polroku minulého roka sledovalo „včera“ televíziu takmer 4 milióny divákov. Sumárna sledovanosť všetkých televízií dosiahla 79%.
V sledovanosti televízií nenastali žiadne výrazné posuny voči predchádzajúcemu obdobiu. Najvyššiu sledovanosť si drží televízia Markíza so 40%, hoci voči rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka zaznamenala pokles o 10 percentuálnych bodov. Sledovanosť na úrovni 31% si drží televízia JOJ, rovnako ako Jednotka s 25%.
Celá skupina CME (Markíza, Doma a Dajto) dosiahla v parametri „sledoval(a) včera“ 46% sledovanosť (čo predstavuje pokles o 8 bodov voči rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka), JOJ Group (JOJ, Plus, Wau a RiK) si drží 34% a RTVS (Jednotka a Dvojka) 26%.
Poradie jednotlivých televíznych staníc podľa podielu na trhu za 2. polrok 2017 vedie Markíza s 34%, nasleduje JOJ s 23%. Na treťom mieste je s 17% Jednotka. Markíza zaznamenala voči rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka pokles o 5 bodov, JOJ a Jednotka naopak narástli, zhodne o 2 body.
Počúvanosť rádií
Celková počúvanosť rádií za posledný polrok v parametri „počúval včera“ predstavuje 62%. Voči predchádzajúcemu prieskumu - za 2. a 3. kvartál 2017, ostala počúvanosť rádií takmer bez zmeny.
Poradie otvára Rádio Expres s 19%, na druhej priečke je Rádio Slovensko so 17% a trojicu najpočúvanejších rádií uzatvára Fun rádio s 11%. Rádiá Jemné a Europa 2 majú 7% počúvanosť, poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvárajú Regina a Vlna so 6%.
Čo sa týka trhového podielu za 2. polrok 2017, prehľad otvára Rádio Expres s 23%, nasleduje Rádio Slovensko s 21%. S 12% podielom sa na trhu pohybuje Fun rádio. Rádiá Jemné, Regina, Europa 2 a Vlna dosiahli 7%, ostatné rozhlasové stanice držia 17% podiel z trhu.
Čítanosť printov
Podľa parametru „čítal(a) posledné vydanie“ dosahuje celková čítanosť denníkov 29% populácie vo veku 14 - 79 rokov. Pri parametri „čítal(a) posledných 14 dní“ je percento výrazne vyššie, ide o 64% populácie.
Denníky
Celková čítanosť celoštátnych denníkov v parametri „čítal(a) posledné vydanie“ dosahuje 28% populácie. Pri parametri „čítal(a) posledných 14 dní“ ide o 61% populácie. V 2. polroku 2017 nenastali žiadne zmeny v rebríčku. Poklesy alebo nárasty čítanosti voči predchádzajúcemu obdobiu sa pohybujú na úrovni desatín percenta, mierne poklesli Nový čas, Pravda a Šport, naopak, nárast zaznamenali plus jeden deň, Sme, Korzár a Hospodárske noviny.
Nový Čas si udržal prvú pozíciu so 14%, čítanosť na úrovni 6% majú denníky Plus jeden deň a Pravda, 5% si pripísal denník Sme. Nasledujú tituly Šport a Korzár so 4% a Hospodárske noviny majú čítanosť 3%.
Týždenníky
V týždenníkoch predstavuje podiel čítanosti 35%, čo je množstvo čitateľov, ktorí si prelistujú alebo prečítajú posledné vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Podľa premennej „čítal(a) posledné 3 mesiace“ ide až o 68% populácie.
Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní so 7%. Nasledujú Báječná žena (6%), Život a Nový Čas pre ženy (5%), Slovenku, Eurotelevíziu a Katolícke noviny čítajú 3% obyvateľov. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla 11% a sieť Petit Press MY noviny 6% čítanosť. Obidva sieťové tituly zaznamenali nárast voči predchádzajúcemu obdobiu. Ostatné spomenuté týždenníky voči prvému polroku minulého roka mierne poklesli.
Mesačníky
Celková čítanosť mesačníkov je za posledný polrok 44%. Najčítanejšími mesačníkmi medzi sledovanými titulmi zostávajú Záhradkár, ktorý tesne nasleduje Zdravie. Prečítalo alebo prelistovalo si ich 7% populácie. Na ďalších priečkach sa umiestnili ženské magazíny Eva a Emma s 5%, oba tituly si udržali čítanosť z predchádzajúceho obdobia. Nový čas Krížovky zaznamenali 4% čítanosť, Nový Čas Bývanie a Maxikrížovky 3%. Všetky tri posledné tituly zaznamenali nárast čítanosti, najvyšší dosiahol Nový Čas Krížovky.
O prieskume: Spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media realizuje národný prieskum MML-TGI® (Market & Media & Lifestyle – Target Group Index ®). Na Slovensku tento prieskum kontinuálne prebieha od roku 1997. Výsledky boli zbierané v termíne od 26.6.2017 do 17.12.2017. Prieskum bol realizovaný na vzorke 4 302 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.