Bezvládne telá pacientov, titulky ako „Uveril dezinformáciám“ alebo „Mal svoju pravdu“. Česká vláda štartuje od utorka mediálnu kampaň na podporu očkovania proti covidu, v rámci ktorej bude využívať fotografie ľudí priamo z nemocníc pripojených na prístroje či mŕtvych tiel, na ktoré zdravotníci píšu fixkou dátum a čas úmrtia.
Realita na nemocničných oddeleniach intenzívnej medicíny sa tak dostáva aj do oficiálnej časti mediálnej kampane českého ministerstva zdravotníctva, informoval iROZHLAS.cz.
Inšpirácia z obalov cigariet
„Konečne prichádza brutálna kampaň,“ vyhlásil ešte koncom minulého týždňa odchádzajúci premiér Andrej Babiš. Ako dodal, vláda sa inšpirovala výstražnými obrázkami z balení cigariet.
„Vyberali sme z niekoľkých stoviek fotografií, používať budeme asi dvanásť z nich. Kampaň bude v tlačených médiách, na sociálnych sieťach a počítame aj so zásahom v on-line médiách,“ povedal pre Český rozhlas hovorca ministerstva zdravotníctva Daniel Köppl. Pripravujú sa aj spoty v televíziách a rádiách.
Financovanie bude pochádzať z druhého balíka 50 miliónov českých korún (zhruba 2 milióny eur), ktoré na podporu očkovania vyčlenila v lete vláda. Časť investícií bude podľa Köppla pochádzať aj od spoločností ako Facebook a ďalších.
Doposiaľ sa rezort zdravotníctva spoliehal na „pozitívnu kampaň“ so sloganom: Urobme bodku za koronavírusom. Úrad vlády na jej vypracovanie vypisoval tender. Novú „brutálnou“ kampaň si už vytváralo samo ministerstvo zdravotníctva.
O kampani slovenského ministerstva zdravotníctva si môžete prečítať v tomto článku: