Facebook neprestáva priťahovať mediálnu pozornosť. Najnovšie sa hovorí o premenovaní spoločnosti, ako uviedol portál The Verge s odvolaním sa na informovaný zdroj.
Generálny riaditeľ Mark Zuckerberg by mal zmenu názvu firmy Facebook Inc. oficiálne oznámiť 28. októbra na výročnej konferencii Connect. Hovorca spoločnosti zatiaľ správu odmietol komentovať.
Rebranding sa spája s cieľom Zuckerberga vybudovať metaverzum, teda online virtuálnu realitu, ktorá má potenciál prepojiť všetky produkty Facebooku novým spôsobom a zmeniť marketingové aktivity ďalších firiem.
Prvotné správy o tomto zásadnom kroku navyše prichádzajú krátko po tom, ako spoločnosť oznámila vytvorenie nových pracovných miest špeciálne na tento účel.
Po rebrandingu by sa sociálna sieť Facebook, ktorej názov zostane, zaradila na jednu úroveň s ostatnými aplikáciami a produktmi spoločnosti. Spolu s Instagramom, WhatsAppom či okuliarmi Oculus by teda predstavovala len jednu z mnohých súčastí firemného portfólia.
Informácie o Zuckerbergovom rozhodnutí sa zároveň dávajú do súvisu s kauzou Facebook Files. Okrem narušenia povesti spôsobili odhalenia aj vyšší dopyt po regulácii Facebooku. Sústredenie sa na metaverzum teda pôsobí aj ako správne načasovaný krok.