Spoločnosť Google v príspevku na svojom blogu oznámila, že od novembra začne blokovať reklamy, ktoré spochybňujú globálne otepľovanie. Cieľom je zmenšiť priestor pre dezinformácie a zabrániť tomu, aby popierači klimatických zmien mohli zo svojho obsahu profitovať.
Nové pravidlá majú platiť aj pre platformu YouTube, a to od decembra. Platforma navyše ešte v septembri oznámila, že bude odstraňovať aj všetky videá s nepravdivými a neoverenými informáciami o schválených očkovacích látkach.
"V posledných rokoch sme od čoraz väčšieho počtu našich vydavateľských a inzertných partnerov dostávali znepokojené reakcie na reklamy, ktoré propagujú nepresné tvrdenia o klimatických zmenách," uviedol reklamný tím Googlu.
"Zadávatelia jednoducho nechcú, aby sa ich reklamy objavovali vedľa takého obsahu. A vydavatelia spolu s tvorcami si taktiež neželajú, aby reklamy propagujúce tieto tvrdenia figurovali na ich stránkach alebo vo videách," píše sa ďalej vo vyhlásení.
Google už preto nedovolí, aby sa na jeho serveroch objavoval obsah, ktorý globálne otepľovanie označuje za výmysel či nepodloženú konšpiráciu alebo popiera súvislosť medzi klimatickými zmenami a emisiami skleníkových plynov.
Problematické tvrdenia majú posudzovať zautomatizované nástroje a tiež kvalifikovaní zamestnanci. Podľa odborníkov je však otázne, či budú nové opatrenia naozaj stopercentne funkčné, keďže určiť hranicu medzi neúplnou informáciou a dezinformáciou nie je vždy jednoduché.