Minulý týždeň sa v médiách objavili informácie o tom, že CME rokuje o predaji skupiny Markíza, ako aj českej TV Nova. Markíza všetky otázky týkajúce sa možného predaja presmerovala na CME, ktorá novinárom odpovedala, že nebude reagovať na žiadne špekulácie, ktoré sa šíria trhom. S generálnym riaditeľom skupiny Markíza Mathiasom Settelem sme hovorili o tom, aký dosah má zatiaľ rozhodnutie odísť z terestriálu na ekonomiku televízie.
Minulý rok ste urobili rozhodnutie, po ktorom Markíza a jej kanály opustili terestriálne vysielanie. Aká je po vyše pol roku od prechodu na model platenej televízie realita v porovnaní s očakávaniami, čo sa týka biznisu a ratingov?
Čo sa týka biznisu, uverejnili sme ekonomické výsledky za prvý polrok. Zvýšili sme OIBDA profit o viac než 50 percent. Odchod z terestriálu nie je jediným dôvodom dobrých čísel, je však súčasťou úspešného prvého polroka.
Akou veľkou súčasťou?
Nemôžeme zachádzať do detailov, ale na strane distribúcie sme ušetrili náklady a získali peniaze od operátorov, ktorým pomáhame s ich biznisom. Čiže obidva efekty nášho rozhodnutia sa prejavili pozitívne, bol to veľmi úspešný krok. Čo sa týka programu a sledovanosti, bolo jasné, že začiatkom roka to pre nás bude veľmi náročné. Podarilo sa nám však zotrvať na pozícii lídra v celodennom podiele a od marca sme jednotkou na trhu opäť aj v prime time. Na túto jeseň sme pripravili vynikajúce programy, čo dokazujú aj septembrové výsledky sledovanosti, v rámci ktorých sme dosiaľ v obchodne relevantnej cieľovej skupine 12 – 54 aj v širšej 12+ trhovým lídrom celodenne aj v prime time.
Dá sa teda povedať, že peniaze, ktoré ste ušetrili odchodom z antény, investujete do programu?
Samozrejme, že investujeme do výroby nových programov, aby sme uspokojili divákov a zvýšili profit. Keď sa pozrieme na jesennú štruktúru, máme v nej skvel...
Zostáva vám 85% na dočítanie.