Televízie Markíza a Nova spolu pripravujú už piatu sériu speváckej súťaže Česko Slovenská SuperStar. Federálna megašou sa objavila na obrazovkách televízií prvýkrát v roku 2009, nasledovali ju ďalšie tri série v rokoch 2011, 2013 a 2015. Ešte predtým však vysielali Slovensko aj Česko samostatné tri ročníky súťaže. Markíza s Novou sa spojili až od roku 2009, najmä kvôli zníženiu nákladov a zvýšeniu atraktivity šou pre divákov.
Víťazmi česko-slovenských sérií sa stali Martin Chodúr, Lukáš Adamec, Sabina Křováková a Emma Drobná, ktorú Markíza obsadila v tomto roku aj do šou Tvoja tvár má známy hlas či aktuálne vysielanej tanečnej šou Let´s Dance.
Moderátormi prvej česko-slovenskej verzie boli v roku 2009 Leoš Mareš a Adela Vinczeová (vtedy Banášová), ktorí už predtým moderovali aj národné verzie SuperStar v oboch krajinách. V druhej sérii nahradila Adelu speváčka Tina, v tretej sérii sa moderátorská dvojica úplne zmenila a posty obsadili Zora Kepková z relácie Raňajky s Novou a Roman Juraško, rozhlasový a televízny moderátor známy z Telerána Markízy.
Moderátorom štvrtej federálnej SuperStar bol Martin "Pyco" Rausch, ktorý najprv šou moderoval sám, až od semifinálových kôl k nemu pribudla česká Miss 2011 Jitka Nováčková. Vo všetkých sériách SuperStar zasadol do kresla porotcu slovenský spevák Pavol Habera.
Vôbec prvý ročník SuperStar však priniesla na Slovensko verejnoprávna televízia ešte v roku 2004. Megašou s názvom Slovensko hľadá SuperStar sa zaslúžila o mediálnu hystériu a vtedajšej Slovenskej televízii priniesla neuveriteľnú 40 percentnú sledovanosť a 75 percentný podiel na trhu.
Sledovanosť šou prekonala aj očakávania samotnej STV, ktorá predpokladala prekonanie 50-percentného podielu až neskoršími naživo vysielanými prenosmi s hlasovaním divákov. Pri vysielaní finálovej časti padol aj ďalší rekord - počet hlasujúcich divákov sa vyšplhal na 1 milión. Prvou víťazkou súťaže Slovensko hľadá Superstar sa stala Katarína Koščová.
Napriek diváckemu úspechu bola Slovenská televízia za šou kritizovaná. Najmä za vysoké náklady, ktoré šou so sebou prináša, ale aj za to, že verejnoprávna televízia by sa mala venovať skôr pôvodnej tvorbe, a nie komerčným programom. Manažment televízie na svoju obranu v júli 2005 uviedol, že súťaž výrazne zlepšila meno televízie a zisk 4,5 milióna korún (150 000 eur) plánovala použiť práve na pôvodnú tvorbu. Celkové náklady na reláciu boli 100,7 milióna Sk (3,35 mil. eur) a komerčné výnosy 105,2 milióna Sk (3,49 mil. eur).
Súťaž vychádza z pôvodnej britskej verzie Pop Idol, licenciu vlastní spoločnosť FreemantleMedia. Vo Veľkej Británii sa prvýkrát vysielala v roku 2001 a hneď zožala obrovský divácky záujem. S úspechom sa uviedla v desiatkach krajín sveta, pričom v mnohých z nich padli rekordy v sledovanosti aj v počte odoslaných SMS.