Jedna z najvýznamnejších zmien vlastníka na slovenskom mediálnom trhu je na spadnutie. Na predaj je totiž najväčšia komerčná televízia v krajine TV Markíza, informuje portál Echo 24.
Americká, presnejšie bermudská spoločnosť CME, začala svoje stredoeurópske televízie predávať už tento rok v lete.
CME, v ktorej drží podiel vo výške 34,4 percent tiež významná americká mediálna spoločnosť - Time Warner - v júli potvrdila predaj Pop TV zo Slovinska a chorvátskej Nova TV. Cena za tieto dve televízie bola 262,5 miliónov dolárov.
Cena slovenskej TV Markíza ale bude oveľa vyššia, bude sa totiž predávať v balíku s českou TV Nova a stanicami v Rumunsku a Bulharsku. Cena za všetky televízie bude vysoko prekračovať čiastku 1 miliardy dolárov.
Tento obchod je v hľadáčiku niekoľkých veľkých finančných skupín pôsobiacich aj na slovenskom trhu. Veľký záujem je zo strany čínskych investorov zastúpených skupinou CEFC, ktorá nedávno vystúpila zo spoločnosti Empresa Media.
"Nebudeme komentovať špekulácie, ktoré sa v súvislosti s našou spoločnosťou objavia," odkázal hovorca spoločnosti CEFC Pavel Bednář.
Obchod sleduje tiež skupina PPF Petra Kellnera, záujem už skôr deklarovala skupina Penta, ktorá pre CME predtým zaisťovala určitý typ finančných služieb a má na ňu dobré väzby. Penta teraz vlastní vydavateľstvo News and Media Holding a časť Petit Press.
Vyjednávanie o predaji TV Markíza a spol. sú na samom začiatku a môžu trvať ešte mesiace.