Čistý zisk prevádzkovateľa sociálnych sietí sa v druhom štvrťroku 2017 zvýšil o 71 percent na 3,89 miliardy dolárov. Zisk firmy ovplyvnil výrazný rast príjmov z reklamy z mobilných zariadení.
Celkové príjmy spoločnosti sa zvýšili takmer o 45 percent na 9,32 miliárd dolárov. Podiel inzercie na mobilných zariadeniach na celkových príjmoch spoločnosti z reklamy vzrástol na 87 percent v porovnaní z 84 percentami minulý rok, píše agentúra Reuters.
Zisk na akcii stúpol na 1,32 dolára zo 78 centov pred rokom. Výsledky tak prekonali očakávania analytikov, ktorí podľa agentúry Reuters počítajú s výnosom 1,13 dolára na akciu a s príjmom 9,20 miliardov dolárov.
Spoluzakladateľ a šéf spoločnosti Mark Zuckerberg koncom júna oznámil, že Facebook má už dve miliardy užívateľov mesačne. Podľa najnovších informácií, spoločnosť tvrdí, že na konci druhého štvrťroku sa počet používateľov pohyboval okolo 2,01 miliárd, čo predstavuje 17 percentný medziročný nárast.
Spoločnosť Facebook tiež zaznamenala celkový nárast počtu zamestnancov. Ku koncu minulého mesiaca mala spoločnosť 20 658 zamestnancov, čo predstavuje medziročný nárast o 43%.
Analytička spoločnosti Melissa Parrish pre Adweek hovorí o tom, že v budúcnosti neočakáva spoločnosť také zvýšenie zisku. Jedným z dôvodov je aj fakt, že spoločnosť robí veľké investície do videa a za týmto úsilím sú aj náklady.