Pred osemnástimi mesiacmi covidová pandémia postavila eventový trh pred úplne novú situáciu. Po úplnom zákaze konania hromadných podujatí nastalo počas leta čiastočné uvoľnenie. S nástupom tretej vlny sa však na jeseň podmienky s najväčšou pravdepodobnosťou opäť sprísnia.
O tom, aká je situácia v eventovej branži a čo čaká agentúry v najbližšom období, hovorí Tomáš Ručkay, managing director agentúry Leopard production a prezident BTL komunikačnej asociácie, ktorá združuje agentúry pôsobiace v oblasti event manažmentu, live marketingu, sales promotion a príbuzných aktivít.
Aká je aktuálna situácia v eventoch?
V princípe sa situácia zásadne nezmenila voči minulému roku. Zmenou je viac-menej len to, že máme pravidlá na viac ako týždeň dopredu a máme semafor pre hromadné podujatia a kultúrny semafor. Hoci bol počas leta dopyt po podujatiach veľký, je reálne ťažké nastaviť ich organizáciu vzhľadom na opatrenia tak, aby boli aj ekonomicky efektívne, čomu nepomáha ani nárast výdavkov z dôvodu opatrení o desať až pätnásť percent.
Ako sa vyvíjajú obraty agentúr v tomto roku?
Aktuálne nie sú obraty eventových agentúr relevantným ukazovateľom toho, čo sa deje na trhu. Počas silných vĺn pandémie boli niektoré agentúry nútené z dôvodu prežitia prejsť aj k iným typom biznisu a obraty tak nereflektujú realitu trhu. Aktívnych agentúr, ktoré zásadne nezmenili svoje zameranie, neostalo ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.