StoryEditor

Marketéri často nepoznajú vlastný produkt. Alebo sú do neho takí zaľúbení, že ich nezaujíma konkurencia

16.11.2024, 09:00
  • Hovorí v podcaste Stratégií dátový analytik, známy marketér a stratég Norbert Lojko.
  • Komunikácia to nie sú len tie pekné televízne spoty alebo vizuály v časopisoch sú to aj dáta, ktoré za nimi stoja, alebo aspoň by mohli stáť. Aká je ich úloha v marketingu?
  • O dátach je aj najnovšia epizóda podcastu OK 360°s marketérom, stratégom a dátovým analytikom Norbertom Lojkom.
  • V rozhovore sa dozviete, ako pracovať s dátami, ako si ich správne vyberať a overovať. 
  • A tiež aké chyby najčastejšie robia marketéri pri práci s číslami aj to, že často úplne zabúdajú na svoju konkurenciu. 

„Veľká časť klientov dáta považuje za nudné a potrebuje niekoho, kto s tými dátami vie pracovať. Ale paradoxne, každý chce to, čo sa z tých nudných dát dá vytvoriť. Ja im viem priniesť výsledok, ktorý môže byť sexi," hovorí v podcaste Stratégií OK360° Norbert Lojko. 

Podľa neho dáta môžu byť dokonca aj zábavné. „Predovšetkým by mali byť inšpiráciou. Netreba im pripisovať nejakú fatálnu rolu, nie je to nič vytesané do kameňa," zdôrazňuje marketér. 

Problémom marketingových dát podľa neho je, že sú historické. Jednoducho, boli pozbierané v minulosti, za istých podmienok, ktoré sa už nikdy nezopakujú. Takto k nim treba aj pristupovať. „Ja v dátach hľadám inšpiráciu, námety na riešenia problémov. Ak sa k klienti pri nich trošku uvoľnia a začnú so mnou hrať túto úlohu, tak v nich vieme niečo nájsť."

Ako ste sa dostali k práci s dátami? 

V marketi...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. november 2024 10:41