„Veľká časť klientov dáta považuje za nudné a potrebuje niekoho, kto s tými dátami vie pracovať. Ale paradoxne, každý chce to, čo sa z tých nudných dát dá vytvoriť. Ja im viem priniesť výsledok, ktorý môže byť sexi," hovorí v podcaste Stratégií OK360° Norbert Lojko.
Podľa neho dáta môžu byť dokonca aj zábavné. „Predovšetkým by mali byť inšpiráciou. Netreba im pripisovať nejakú fatálnu rolu, nie je to nič vytesané do kameňa," zdôrazňuje marketér.
Problémom marketingových dát podľa neho je, že sú historické. Jednoducho, boli pozbierané v minulosti, za istých podmienok, ktoré sa už nikdy nezopakujú. Takto k nim treba aj pristupovať. „Ja v dátach hľadám inšpiráciu, námety na riešenia problémov. Ak sa k klienti pri nich trošku uvoľnia a začnú so mnou hrať túto úlohu, tak v nich vieme niečo nájsť."
Ako ste sa dostali k práci s dátami?
V marketi...
Zostáva vám 85% na dočítanie.