Slovenský výrobca šatiek Enclava v spolupráci s organizáciou Trh kože, ktorá sa venuje podpore pacientov s kožnými chorobami, pripravili kampaň pri príležitosti Svetového dňa psoriázy. Hoci touto chorobou trpí na Slovensku asi 200 tisíc ľudí, pacienti sa stále boria s množstvom predsudkov.
Napriek tomu, že kožné ochorenie nie je nákazlivé, ľudia so psoriázou si musia zvykať na odmietavé pohľady, pohŕdanie či posmešné známky. Deštrukcia sebavedomia je vážnym problémom. Práve preto kampaň otvára tému sebadôvery, ktorú treba odhaľovať kúsok po kúsku.
V online videu i na vizuáloch vystupuje úspešná česká dizajnérka Veronika Zíková, ktorá sa rozhodla vyjadriť pocity ľudí so psoriázou. Tým, že odhaľuje malé kúsky svojej kože, odhaľuje aj veľkú dávku sebadôvery.
„Sme zvyknutí sa pred svetom zahaľovať. Pohľady ľudí, ktorí na nás nie sú zvyknutí, sú zraňujúce. Najrizikovejšou skupinou sú tínedžeri, sú oveľa citlivejší ako my, dospelí. Stávajú sa častokrát aj obeťou šikany. Chceme im vyslať signál – prestaňme sa hanbiť. Naša pokožka z nás nerobí horších ľudí.“
Ako vzniklo spojenie značiek, ktoré stoja za touto kampaňou?
„Naše produkty sú originálne šatky a bandany,“ hovorí Matúš Drieň, zakladateľ značky Enclava. „Slúžia na to, aby sa nimi ľudia zahalili. Prišlo nám prirodzené pomocu nich odhaliť čosi veľmi dôležité. Skryté pocity ľudí so psoriázou.“
Kampaň zahŕňa print, TV spot, rádio a špeciálne OOH formáty v slovenských nákupných centrách. Pocity psoriatikov prenikli aj do názvov limitovanej kolekcie šatiek, ktorými sa zvyknú pacienti s kožnými chorobami zahaľovať.
Vizitka kampane
Klient: Enclava, Trh kože
Agentúra: Ateliér Pútnici
Cast: Veronika
Foto: Peter Brichta
Video produkcia: Ivo Pánik
Hudba: Matúš Široký