Vo svete moderného marketingu rezonuje záujmami predajcov a komunikátorov pomerne nová demografická skupina – generácia Z, na ktorú padá takmer všetka predajná pozornosť. Súbor hodnôt a vzorce správania, ktorými je táto generácia typická, núti komunikačný priemysel a značky meniť staré spôsoby práce a prístupu ku klientom. Na rozdiel od predchádzajúcich generácií Gen Z nesleduje lineárny marketingový lievik. Žijú vo svete, kde sociálne médiá nie sú len platformou, ale aj komunitou, ktorá poskytuje inšpiráciu, zábavu a vzdelávanie.
Preto musia marketéri, ktorí sa snažia prilákať túto generáciu, považovať sociálne platformy za viac než len prostriedok na distribúciu obsahu. Namiesto toho by ich mali považovať za ekosystémy pre zmysluplné zapojenie, kde môžu interagovať so svojím publikom a budovať vzťahy.
Ich domovom je digitál: Pochopenie sveta Gen Z
Generácia Z, ktorej roky narodenia sa hýbu približne medzi rokmi 1997 až 2012, vyrástla s technológiami a je považovaná za skutočných digitálnych domorodcov. Sociálne médiá sa stali ich primárnym zdrojom komunikácie, kde získavajú novinky, dozvedajú sa o produktoch a spájajú sa s ostatnými. S touto generáciou je nutné hovoriť ich jazykom, a to najmä tak, že sa ich odborníci na komunikáciu a značky naučia počúvať a strasú z akéhosi kolektívneho vedomia aj predsudky, ktoré voči tejto generácii kulminujú ovzduším.
Zostáva vám 91% na dočítanie.