„Po deviatich rokoch sa tak končí ďalšia éra úspešného reklamného konceptu, ktorý získal aj prvenstvo v efektivite. V našich podmienkach je to svojím spôsobom unikátny počin. Čakajú nás však nové výzvy a už teraz pracujeme na novej komunikácii, ktorú predstavíme na budúci rok,“ uviedol Peter Stopiak, riaditeľ odboru Korporátna a marketingová komunikácia vo VÚB.
Nápad angažovať do VÚB Petru Polnišovú vznikol v agentúre Istropolitana Ogilvy. Neskôr ho rozvíjala aj ďalšia agentúra banky Triad. Teraz prišiel čas na rozlúčku.
Jesenná kampaň o investovaní
Druhá najväčšia slovenská banka opäť stavila na chytľavý úsmevný námet. Ide však zároveň o poslednú ťažiskovú kampaň banky, kde hrá hlavnú úlohu obľúbená slovenská herečka Petra Polnišová. Napriek množstvu zaručených rád na internete je investovanie pre ľudí stále španielska dedina. „Rozhodli sme sa teda na tom postaviť náš kampaňový koncept, ktorý z nej ponúka východisko – poďte do VÚB, kde vám to vysvetlíme tak, aby ste tomu rozumeli,“ hovorí Miroslav Kormoš, špecialista marketingovej komunikácie vo VÚB banke.
V úvodnej fáze kampane banka rozohrala španielsku tému naplno. "V centre Bratislavy vytvorila sme vytvorili autentickú španielsku dedinu, nafotili sme si Petru ako temperamentnú Španielku a pracujeme so slovnými hračkami, znejúcimi kvázi-španielsky – „Fondos bondos“, „Nachos sa trápiť s investovaním“, či „Tapas? Nie diky, už netápam,“ dodáva Miroslav Kormoš.
V ďalších fázach spotu už banka hovorí priamo a zrozumiteľne, že investovať sa dá aj v malých čiastkach a nie každý musí byť skúsený investor.
„Keď sa dokážeme zasmiať na svojich obavách, vieme ich ľahšie poraziť. Veríme, že španielska dedina ľudí nielen zabaví, ale pomôže im aj v tom, aby sa investovaniu postavili ako skutoční toreadori,“ hovorí Lucia Kekeňák, senior ideamaker a copywriter Triadu. „Veľké gracias patrí hlavne klientovi, ktorý stál za týmto nápadom od prvej prezentácie, produkcii a všetkým krásnym úžasným hercom, ktorí spotu dodali správny hispánsky vibe.“
Vizitka kampane:
Klient: VÚB Banka
Kreatívna agentúra: TRIAD
Chief Creative & Strategy Director: Martin Woska
Head of Art: Peter Baslík
Art Director: Michal Mazan
Graphic Designer: Oliver Turčan
Stratég: Michaela Martonová
Account Director: Anh Doan
Copywriter: Lucia Kekeňák, Michaela Markusková
Account manager: Lenka Chorvátová, Katarína Puškarová, Vladimír Makovický
Social media brand manager: Dávid Malecký
Produkcia: Revers Films (Adam Noška)
Režisér: Marek Partyš
Kamera: Michal Babinec
Music: Oliver Fillner
Zvuk: Vladimír Bajnoci
Fotograf: Philipp Schönauer
Grading: Lucia Kovalová