Vladimír Kučera, generálny riaditeľ spoločnosti Hero Česko a Slovensko
StoryEditor

Goodies: Prinášame na trh alternatívu k nezdravým snackom pre najmenšie deti

22.07.2024, 08:34
Autor:
lezlez

Generálny riaditeľ HERO Czech a Hero Slovakia Vladimír Kučera hovorí o novej značke GOODIES, cez ktorú vytvárajú úplne novú kategóriu - zdravé snacky pre deti do troch rokov. 

Vaša spoločnosť je na Slovensku známa hlavne prostredníctvom ikonickej značky Sunar, už málokto vie, že ste firmou so širokým portfóliom, do ktorého patria kojenecké výživy, tyčinky Corny aj džemy Schwartau. Teraz uvádzate úplne novú značku GOODIES. Aké produkty priniesiete na trh? 

GOODIES, ako nám naznačuje názov a samotná značka, sú dobroty – nielen z hľadiska chuti a atraktivity, ale i z hľadiska ich kvality vyplývajúcej zo zloženia. Ide o snacky určené pre deti od troch rokov, ktoré majú rozumným spôsobom doplniť ich desiaty, olovranty, akékoľvek drobné jedlá počas dňa – v škole, po krúžkoch, vonku.

Ako ste premýšľali nad tvorbou nových produktov? Hľadali ste dieru na trhu a reagujete na spotrebiteľské trendy? 

Naša spoločnosť už desaťročia pomáha rodičom so stravovaním detí do troch rokov vďaka portfóliu značky SUNAR. Vedia, že sa môžu spoľahnúť na široké portfólio produktov. Akonáhle však dieťa prekročí vek troch rokov, už výber produktov s vhodným nutričným profilom chýba. Deti si radšej vyberú „dospeláckejší“ obal, ale tým pádom aj zloženie, ktoré môže byť v poriadku pre dospelú osobu, no už menej pre dieťa.

Nevhodná strava s množstvom cukru a soli je potom jeden z faktorov, ktorý prispieva k zhoršujúcemu sa trendu detskej nadváhy a obezity. Zároveň relevantné dáta ohľadom populácie nám dávajú za pravdu, že tento segment je ekonomicky dôležitý a má zmysel investovať invenciu, energiu i zdroje do rozvoja na mieru šitých produktov. Z hľadiska trendov tiež vnímame dopyt rodičov po vhodných a lepších potravinách pre deti, čo korešponduje s tým, že sami rodičia vnímajú zdravý životný štýl ako dôležitý.

Vašou úlohou bude nielen dostať do pozornosti značku GOODIES ale asi aj celú kategóriu zdravších snackov pre menšie deti. Ako chcete komunikovať nové produkty, na aké benefity sa sústredíte? 

Máte pravdu, vytvárame kompletne novú kategóriu produktov, ktorá potrebuje podporu komunikačnú, vizuálnu, v rámci ktorej chceme informovať, že alternatíva k nezdravým desiatám, či olovrantom existuje, môže deti baviť a zároveň skvelo chutiť.

image

Goodies

V čom sú vaše produkty lepšie ako ponúka trh? 

V súčasnosti neexistuje značka, ktorá by ponúkala produkty pre predškolákov v komplexnej šírke portfólia. Pokiaľ sa vôbec touto cieľovou skupinou výrobcovia zaoberajú, tak len v rámci úzkeho portfólia produktov. Okrem toho už na trhu nájdete iba produkty v baby kvalite pre deti do 3 rokov a potom už priamo produkty pre všetkých. Lepšie, či vhodnejšie sú naše produkty Goodies už len tým, že sú skutočne na mieru vytvorené pre deti vo veku od 3 rokov a zohľadňujú rôzne desiatové, čo olovrantové príležitosti. Sladké varianty sú výhradne na báze ovocia bez pridaných cukrov. Slané snacky Goodies ponúkajú deťom oveľa vhodnejšiu alternatívu k príliš ochuteným zemiakovým lupienkom a iným slaným pochutinám. Ak je potrebné zahnať menší hlad, najlepšie poslúži tyčinka s celozrnnými ovsenými vločkami.

Aké mediálne kanály a marketingové nástroje chcete v komunikácii využiť a na koho sa chystáte prioritne cieliť? 

Využijeme rozmanité komunikačné kanály a viaceré témy, ktoré sú pre našu cieľovú skupinu relevantné a zároveň nám pomôžu dosiahnuť naše kampaňové ciele. V prvom roku kampane to budú najmä online formáty a cielená PR podpora.

Vaša spoločnosť Hero oslavuje 20. výročie vstupu na český a slovenský trh. Aké biznisové vízie máte do ďalších desaťročí? 

Otvárame nový segment, ktorý ponúka obrovský potenciál nielen na českom a slovenskom trhu. Chceme, aby sa dobroty Goodies stali synonymom detských snackov rovnako, ako sa Sunar stal synonymom kvalitnej výživy dojčiat a batoliat. Radi by sme zaujali vedúce postavenie i v oblasti výživy detí, ktoré sú staršie ako tri roky a odhadujem, že tento segment môže v budúcnosti dosiahnuť minimálne 1/3 obratu spoločnosti v kategórii detskej výživy.

Prioritou na nasledujúce roky pre nás bude určite tiež rozvíjanie segmentu desiat pre dospelých spotrebiteľov pod značkou Corny, kde okrem cereálnych a proteínových tyčiniek chceme pokračovať v tempom dvojciferného rastu aj v nasledujúcich rokoch. Radi by sme na slovenskom trhu naplnili Hero víziu - tešiť našich zákazníkov zachovaním všetkého dobrého z prírody.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. september 2024 03:59