Podľa najnovšej štúdie AdEx Benchmark 2023 od IAB Europe digitálna reklama v Európe tempom rastu výdavkov +11,1 YoY predbehla USA (napriek tomu, že tento trh je 2,5-násobne väčší) aj ostatné medzinárodné trhy. Predikcie naznačujú, že tento trend bude pokračovať aj s nástupom umelej inteligencie.
S vývojom reklamného a komunikačného trhu sa ruka v ruke transformujú procesy, technológie, rozpočty aj ľudia. Reklamné agentúry nevynímajúc. Vďaka neustálej dynamike, novým výzvam a početným príležitostiam úspešná komunikácia značiek nestojí na výbere buď/alebo, ale na kooperácii a relevantnom strategickom riadení kampaní.
Interný prieskum medzi členskými agentúrami KRAS ukázal, že percento množstva realizovaných platených klientskych digitálnych zadaní/kampaní/ projektov za rok 2023 osciluje okolo 40 percent a má stúpajúci trend až do 60 percent. Podobne je na tom percentuálna výška obratu agentúry za rok 2023 z digitálnych zadaní/kampaní/projektov (bez médií), ktorá sa pohybuje v rozmedzí 30 – 70 percent.
OTÁZKA: Ako vidíte v budúcnosti vývoj trendu v digitále – bude podiel digitálnych projektov v agentúrach rásť, alebo sme dosiahli vrchol digitálnej hystérie?
Nepovažujeme aktuálne využívanie digitálu ako média za hystériu. Je to prirodzený vývoj. Technológie napredujú a my s nimi. Tak ako bola kedysi TV veľká vec a marketéri sa jej museli prispôsobiť (mimochodom, stále tu je a aj po rokoch je významnou súčasťou našej práce), tak sa to deje aj s online pro...Zostáva vám 85% na dočítanie.