Martin Sirotný súťažil v Cannes spolu s Adamom Kubalom v kategórii FILM
StoryEditor

V Cannes to bolo obrovské a veľkolepé

17.07.2024, 10:45
Autor:
redred

Martin Sirotný z Lowkey Visuals súťažil v Cannes spolu s Adamom Kubalom v kategórii FILM. A toto sú jeho zážitky a spomienky z najväčšieho festivalu kreativity na svete. 

Keď si spomeniem na atmosféru festivalu, zo všetkých slov mi napadne jedno: „veľkolepé“. Brandové pláže, prednáškové sály, udeľovanie cien aj víťazné kampane – všetko bolo obrovské. Kvôli súťaženiu sme nestihli veľa prednášok, ale som rád, že som videl verejné prezentácie Glass Lions.

image

Stánok značky reddit

Najviac ma zaujala kampaň s názvom „The Dove Code“, dokonca až tak, že sme sa ju neskôr pri riešení súťažného zadania v kategórii film rozhodli hacknúť. Je to pre mňa presne ten typ kampane, pri ktorom si človek povie: „Ako to, že toto nikomu doteraz nenapadlo?“ Zároveň je postavená na krásnom insighte, ktorý je v kampani skvelo vyriešený. Skoro boli aj slzičky.

image

Bol to náročný týždeň.

Najlepšiu prezentáciu mal Mike Cessario Liquid Death

Spôsob, akým sa pôvodne malý brand s nízkymi rozpočtami dokázal vďaka out-of-the-box mysleniu vypracovať na súčasnú podobu, je pre mňa veľmi inšpiratívny. Liquid Death stavili na originálny, nečakaný a hlavne extrémne zábavný obsah, ktorý im umožnil z malého rozpočtu dosiahnuť šialené výsledky. V prednáške zaznelo, že spot dali napísať komikom a nie reklamným agentúram. Podľa jeho slov by s vtedajším rozpočtom dostali v reklamke maximálne juniorov. Preto hľadali spôsob, ako zaujať čo najviac ľudí – riešením bol humor písaný stand-up komikmi.

image

Martin Sirotný spolu s Adamom Kubalom a Jakubom Svetlíkom.

Reklama hýbe spoločnosťou

Myslím si, že súčasný kreatívny priemysel si celkom dobre poradil s novými prichádzajúcimi témami, ako je AI. V Cannes bolo krásne vidieť, že reklama môže naozaj hýbať spoločnosťou a vyzývať k riešeniu veľkých problémov, a dokonca ich aj rovno riešiť. Mám pocit, že niekedy nám na Slovensku chýba odvaha, či už na klientskej alebo agentúrnej strane, ale každý rok aj u nás vidíme čoraz odvážnejšie kampane.

image

Značky si otvorili svoje stánky aj na pláži.

Vďaka Cannes som si určite rozšíril obzory v tom, kde všade sa dá hľadať insight. Na prvý pohľad každodenne prehliadané, bežné veci môžu byť základom pre skvelé kreatívne riešenie nejakého problému, ako napríklad kampaň „Spotify Spreadbeats“.

Súťaženie bol emočný roller coaster

Keď sme prvýkrát čítali brief, chytila nás eufória, že to do pár hodín máme vymyslené a môžeme sa venovať točeniu. Pri ďalších čítaniach už to nebola taká sranda. Zadanie sa týkalo zdravej mužskej maskulinity a obrazu mužského úspechu vykresľovaného v súčasných reklamách, s ktorým sa mladí Gen Z muži nestotožňujú. Zadanie vyzeralo na prvý pohľad jednoduché a hlavne nám bolo tak trochu aj blízke.

image

Brainstorming prebiehal dlho do neskorej noci na záhrade "slovenského domu".

Nasledovala celonočná session na záhrade našej slovenskej vily, kde sme sa bez väčšieho úspechu trápili s briefom do piatej rána. Pri rannom postávaní s kávou na balkóne sme sa v podstate pri srandovaní rozhodli, že by sme možno hackli kampaň „The Dove Code“.

image

Martinovým parťákom v kategórii FILM bol Adam Kubala.

Rozhodli sme sa po prvýkrát dať hlas ženám vygenerovaným pomocou #dovecode. V našom spote dali odkaz mužom, že krása a úspech majú nekonečne veľa podôb a neexistuje jediný správny ideál.

image

Príprava súťažného filmu.

Ďalší súťažný čas sme strávili vyrábaním assetov do videa, textov, sound designu atď. Za 48 hodín súťaženia sme stihli spať štyri hodiny, vyrobiť video, s ktorým sme boli veľmi spokojní, a toto celé odovzdať pol hodinu pred deadlinom.

Film Adama Kubalu a Martina Sirotného na Young Lions.

Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2024, vďaka ktorým víťazné súťažné tímy vycestovali na medzinárodné kolo súťaže a Cannes Lions Festival of Creativity sú:

Asociácia mediálnych agentúr (AMA), Bratislava Tourist Board, Heineken Slovensko, Slovenská sporiteľňa, SPP, Telekom, Shutterstock.

Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie. 

01 - Modified: 2024-08-09 05:00:00 - Feat.: - Title: Cannes 2024: Gaming je relevantnou súčasťou kultúry a spoločnosti 02 - Modified: 2024-10-18 10:13:24 - Feat.: - Title: Cannes Lions očami stratéga: Marketéri potrebujú úprimnosť a odvahu 03 - Modified: 2024-10-18 10:13:55 - Feat.: - Title: Cannes Lions stačí zažiť dvakrát 04 - Modified: 2024-10-18 10:14:16 - Feat.: - Title: Z Cannes Lions človek odchádza extrémne namotivovaný, ale zároveň aj trochu skľúčený 05 - Modified: 2024-10-18 10:14:35 - Feat.: - Title: Viac humoru do reklamy!
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 09:31