Starší vs mladší
Eva Kollárikovávedúca oddelenia Marketing a elektronické médiá
VÚB banka
Gen Z vyrastali od malička s digitálnymi technológiami, vedia ich výborne ovládať, ale zároveň technológie a social media ovládajú aj ich. Vedia síce výborne fungovať v online svete, no obmedzene získavajú sociologické zručnosti v reálnom svete. Komunikujú viac cez chaty ako naživo a potom mávajú s bežnou komunikáciou problémy. Podľa prieskumov zároveň vidíme určitú skepsu pri tejto generácii, lebo viac ako polovica sa obáva, že si nenájde dostatočne dobrú prácu a takmer tretina, že si nebude môcť dovoliť vlastné bývanie. Takéto negatívne zmýšľanie sme pri starších generáciách v dobre rozvinutých ekonomikách nezaznamenali. Na vybalansovanie týchto negatívnych pocitov, často využívajú práve virtuálny život na sociálnych sieťach alebo vo virtuálnych hrách.
Peter HolíkHead of Marketing Communication
Slovenská sporiteľňa
Táto skupina nám nastavuje zrkadlo doby a vďaka nej sme lepšou bankou, pretože sa aj tomuto segmentu snažíme prispôsobiť. Sú iní v mnohých veciach, ale to bola v zásade každá generácia pred nimi a rovnako budú špecifické tie, ktoré prídu po nich. Keďže technológie, angažovanosť a spoločenská zodpovednosť sú im blízke, máme ako značka veľmi podobné hodnoty. Nie je však jednoduché oslovovať ich spôsobom, ktorý nie je klišé a zapadá do ich života. Sú totiž extrémne rôznorodí, hoci majú, samozrejme, aj veľa spoločného. Sú najviac vystavení značkám ako akákoľvek generácia pred nimi. Neustále objavujú a nechávajú sa inšpirovať. Oveľa viac ako iné generácie sú ovplyvnení influencermi. Konzumujú toľko obsahu ako nikto pred nimi a pre značky nie je jednoduché si z tejto pozornosti ukradnúť pre seba. Pozeráme sa na nich ako na veľmi vplyvnú generáciu budúcnosti.
Tereza Molnárcommunication & CX director
365.bank
Digitálne technológie sú pre nich samozrejmosťou a jednou z priorít. Na druhej strane však majú pozitívny vzťah k ekológii a životnému prostrediu, a to nielen v deklaratívnej rovine, ale mnohí sa skutočne snažia žiť podľa princípov udržateľnosti. Podobné očakávania potom majú aj od svojho okolia a vyžadujú inklúziu a pochopenie. Pre GenZ je veľmi dôležitá oblasť duševného zdravia.
Linda Valko GálikováHead of PR & internal communication
365.bank
Sú nároční na technológie a v zákazníckej skúsenosti netolerujú chyby. Lojalita voči značke potom nie je ich silná stránka a neboja sa vyjadriť to vo svojich postojoch. Zároveň sú citliví aj na vnímanie ceny a zliav. Ocenia, ak sú bankové služby udržateľné a negenerujú zbytočný odpad. Generáciu Z vnímame aj z pohľadu banky ako zamestnávateľa. Majú vyššie nároky na zamestnanecké benefity, work life balance či prácu z domu. Aj ich platové nároky sú vyššie v porovnaní s inými vekovými skupinami uchádzačov, avšak pri prirodzene nižšej miere skúseností. Ako zamestnávateľ sa preto snažíme zreálňovať ich očakávania s praxou. Zaujímavosťou je výrazná schopnosť jasného stanovovania si hraníc medzi pracovnou a nepracovnou oblasťou.
Štefan PóšaChapter Lead Communication Experts
O2 Slovakia
Generácia Z nás svojím uvažovaním a správaním inšpiruje. Všímame si jej vzťah k digitálnym riešeniam a tiež ochotu riešiť veci „selfcare“. Preto vylepšovanie našej O2 aplikácie, zákazníckej zóny a ďalších digitálnych nástrojov považujeme za top prioritu. Súčasne si uvedomujeme dôležitosť ľudského kontaktu, či už v predajniach, alebo na zákazníckej linke. Inšpirovaním sa potrebami generácie Z nezostávame iba v O2. Digitálny operátor Radosť, ktorý funguje na O2 sieti, je svojimi funkciami aj obsahom istým spôsobom odrazom generácie Z. Zákazníci si všetko vybavia cez appku, nikam nemusia chodiť a nájdu v nej programy, ktoré sú prispôsobené online potrebám. Naším cieľom je zjednodušovať im život všade tam, kde je to možné.
Kristína BaluchováŠpecialistka externej komunikácie a hovorkyňa
Union
V oblasti HR vidíme, že každá generácia má svoje špecifiká. Vnímame rozdiely v očakávaniach – chcú mať jasne definované podmienky, výhody/benefity, kariérny rast. Záleží im na flexibilite, hodnotách a kultúre. V oblasti starostlivosti o klientov vnímame, že táto generácia je náročnejšia a to, čo firmy považujú za klientsky benefit, mnohí vnímajú za štandard. V oblasti poistenia vnímame potrebu vytvárania ponúk ako balíček, bez nutnosti „riešenia“ zo strany klienta.
Alena Popovičovávedúca oddelenia marketingovej komunikácie
Tatra banka
Komunikácia na študent...
Zostáva vám 85% na dočítanie.