Elon Musk v Cannes hovoril o vzťahu s inzerentmi aj o budúcnosti žurnalistiky.
StoryEditor

Elon Musk v Cannes: Žurnalistika umiera, AI do piatich rokov radikálne zmení svet

19.06.2024, 14:29

Festival kreativity v Cannes privítal hviezdneho hosťa. Kontroverzný miliardár a vizionár Elon Musk hovoril o fungovaní sveta a aj vo vzťahu s inzerentmi. 

Miliardár a vizionár Elon Musk má s reklamným priemyslom pomerne komplikovaný vzťah. V novembri poslal všetkých inzerentov do ..... Napriek tomu prišiel dnes medzi nich. Pozorovatelia špekulujú, že za účasťou na Medzinárodnom festivale kreativity je snaha dostať späť spendy do reklamy na jeho sociálnej sieti X.

Prepad príjmov z reklamy

Viaceré globálne značky totiž po tom, ako prevzal Twitter, urobil z neho X a umožnil na ňom šíriť akýkoľvek obsah, zastavili na sieti svoju inzerciu. Podľa odhadov spoločnosti Emarketer sa príjmy X z reklamy v Spojených štátoch prepadli vlani zhruba o 52%. Dnes ráno, krátko pred vystúpením v Cannes, vedenie X zverejnilo správu, podľa ktorej sa na platformu vrátilo zhruba 65 % inzerentov. 

image

Elon Musk v Cannes

Debata medzi CEO WPP a Muskom je headlinom dnešného dňa a možno aj celého aktuálneho ročníka canneského festivalu. 

Stratégie boli pri tom, vyberáme aspoň zopár zaujímavostí, ktoré počas debaty s Readom zazneli. Moderátor eventu odštartoval rozhovor ostro: 

"Čo ste mysleli tým, že ste nás poslali  do ....?" opýtal sa Muska hneď na úvod debaty.

"To som nemyslel smerom k inzerentom ako celku. Bolo to smerované k rešpektu voči slobode slova," vykrúcal sa Musk.

"Je dôležité mať globálnu platfomu, na ktorej budú ľudia so širokým spektrom názorov a na ktorej ich môžu aj prejaviť. Stávalo sa nám, že práve inzerenti občas trvali na cenzúre," bránil sa zakladateľ Tesly či momentálny majiteľ sociálnej siete X.

"Viete, z času na čas si strelím aj do vlastnej nohy. Ale aspoň je jasné, že je to to pravé, odo mňa, nie od môjho PR oddelenia." Zároveň však zdôraznil, že radšej bude podporovať slobodu slova ako by súhlasil s akoukoľvek formou cenzúry. 

CEO WPP ho ale viackrát konfrontoval s požiadavkou inzerentov na "brand safety", teda aby sa ich content zobrazoval v bezpečnej zóne a ladil s ich značkou.

"To je absolútne v poriadku," kontroval mu Musk. "Nie je však cool trvať na tom, že na našej platforme nesmie byť žiaden obsah, s ktorým nesúhlasia. To je cenzúra."

Musk sa vôbec netajil tým, že prišiel lobovať práve za X a viackrát zopakoval, že inzercia na tejto platforme bude pre značky prospešná. Techologický inovátor povedal, že chce na X urobiť zmeny pre lepší zážitok užívateľov z reklamy. Pomocou AI už teraz riešia cielenie, zdôraznil však, že s obsahom a s reklamami chce pracovať rovnako. 

"X je miesto, kde stretnete najvplyvnejších ľudí na svete. Ak sa k tejto platforme nepripojíte, prichádzate o množstvo príležitostí. X je najlepším miestom na svete!"

image

Elon Musk v Cannes hovoril o vzťahu s inzerentmi, AI aj o budúcnosti žurnalistiky.

Žijeme najlepšie časy v histórii ľudstva

Zdôraznil na margo technologických inovácií, hlavne umelej inteligencie, ktorá zásadne mení fungovanie sveta. "Užite si túto jazdu," vyzval niekoľkotisícové publikum, ktoré sa na neho prišlo pozrieť do Festivalého paláca. 

"Či zmení AI svet? Určite áno. A bude to radikálne." Zásadné zmeny vo fungovaní spoločnosti očakáva už v najbližších rokoch.

Už tento alebo najneskôr na budúci rok podľa neho priniesie zmeny OpenAI a radikálne zmeny nastanú počas najbližších piatich rokov.

"Prežijú iba tie spoločnosti, ktoré efektívne implementujú umelú inteligenciu," predpovedá Musk. 

Čo však neprežije, je podľa neho žurnalistika, akú poznáme dnes. Podľa neho v budúcnosti príde technológia, vďaka ktorej sa tvorcami obsahu stanú bežní ľudia a budú šíriť informácie "real time".  

Elon Musk sa dlhodobo netají tým, že novinárov jednoducho nemá rád. Aj v Cannes po debate s Readom vyzval publikum, že mu môže položiť akúkoľvek otázku a on na všetko rád odpovie. Keď však zistil, že sa o slovo hlási novinár, tak odmietol odpovedať. 

01 - Modified: 2024-06-19 08:27:48 - Feat.: 0 - Title: Mark Ritson odkazuje z Cannes: Kreativita v marketingu je úžasná, ale nestačí 02 - Modified: 2024-06-19 18:28:46 - Feat.: 0 - Title: Cannes Lions za najlepšiu zábavu a craft: Dominujú športové témy, kampaň pre Horbach aj Spotify 03 - Modified: 2024-06-19 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 3: Kto má lepšiu reklamu - luxusný Montblanc alebo ikonická televízia Channel 4? 04 - Modified: 2024-06-21 07:49:50 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 5: Vyhrá duel Dove alebo Samsung? 05 - Modified: 2024-06-18 08:35:24 - Feat.: 0 - Title: Cannes Predictions 2: Coors Light alebo Heinz? Ktorá kampaň bude úspešnejšia? 06 - Modified: 2024-06-18 08:28:07 - Feat.: 0 - Title: Prví víťazi Cannes Lions sú známi. Grand Prix patrí kampaniam Coca Coly, Magnum aj Pedigree 07 - Modified: 2024-06-17 14:16:59 - Feat.: 0 - Title: Chcete v roku 2029 vyhrať Grand Prix na Cannes Lions? Pracujte s lepšími klientmi a buďte vizionári nie kreátori 08 - Modified: 2024-06-17 07:20:43 - Feat.: 0 - Title: Skvelé správy z Cannes: THIS IS LOCCO má už druhý shortlist
01 - Modified: 2024-08-09 05:00:00 - Feat.: - Title: Cannes 2024: Gaming je relevantnou súčasťou kultúry a spoločnosti 02 - Modified: 2024-10-18 10:13:24 - Feat.: - Title: Cannes Lions očami stratéga: Marketéri potrebujú úprimnosť a odvahu 03 - Modified: 2024-10-18 10:13:55 - Feat.: - Title: Cannes Lions stačí zažiť dvakrát 04 - Modified: 2024-10-18 10:14:16 - Feat.: - Title: Z Cannes Lions človek odchádza extrémne namotivovaný, ale zároveň aj trochu skľúčený 05 - Modified: 2024-10-18 10:14:35 - Feat.: - Title: Viac humoru do reklamy!
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 00:59