StoryEditor

Začína sa reklamný festival v Cannes. Príde aj Elon Musk

17.06.2024, 08:00

Začína sa sviatok reklamy. Jeho súčasťou je tento rok aj magazín Stratégie. Priamo z juhu Francúzska vám budeme prinášať aktuálne informácie o festivale aj účinkovaní Slovákov v Cannes Lions a Young Lions.

V Cannes sa stretávajú zástupcovia kreatívneho marketingu, technológií a biznisu z celého sveta, aby tu zdieľali svoje najnovšie know how. Podľa informácií, ktoré zverejnili organizátori Cannes Lions, o ceny sa tento rok uchádza takmer 30-tisíc prác. Medzi nimi aj 14 zo Slovenska. 

image

Slováci do Cannes poslali 14 prihlášok. Máme už aj prvý shortlist

30 tisíc prihlášok nie je rekord festivalu. V roku 2016 dostali organizátori vyše 43-tisíc prihlášok a o rok neskôr 41-tisíc. Pandemické roky však priniesli prepad. 

Generálny riaditeľ festivalu Simon Cook na úvod eventu hovorí, že globálny kreatívny priemysel prechádza zásadnými zmenami. Najväčší nárast prihlášok zaznamenali v kategórii Creative Effectiveness Lions. „Vnímame to ako silný záväzok kreativity, ktorá zásadne vplýva na rast biznisu.“ Dokazuje to aj nárast počtu prihlášok v ďalších kategóriách – Creative Business Transformation, Creative Commerce a Creative Strategy. Kreatívny marketing je tak jednoznačnou súčasťou riešenia obchodných problémov značiek.

Veľkou témou bude humor

„Humor v reklame funguje,“ povedal už vlani priamo na pódiu Cannes Lions Andrew Robertson z BBDO. Organizátori tento rok otvorili úplne novú kategóriu: Použitie humoru. V nej sa bude rozdávať 13 levov. „Aj tento krok naznačuje trend, že tón v komunikácii sa posúva smerom k zábave,“ hovorí globálny riaditeľ Lions Awards Marian Brannelly.

Príde aj Elon Musk

Už včera sa v Cannes konalo viacero podujatí, ktoré súvisia s festivalom. Značky na plážach na Azúrovom pobreží finišovali so stavbou svojich stanov. Sú tu všetci, ktorí vo svete kreativity niečo znamenajú – technologickí giganti ako Microsoft či Google, streamovacie platformy Disney+ aj Netflix, sociálne platformy Meta, Snapchat, Pinterest, svoje bohaté zastúpenie tu má gaming, šport aj e-commerce.

WPP potvrdilo, že do Cannes sa chystá aj kontroverzná superstar Elon Musk. Technologický riaditeľ spoločnosti X vystúpi na seminári pod názvom „Objavovanie nových hraníc inovácií“. S generálnym riaditeľom WPP Markom Readom bude diskutovať o o tom, akú transformačnú silu majú technologické inovácie, ako AI pretvára kreativitu, biznis spoločnosti X.

 

 

01 - Modified: 2024-08-09 05:00:00 - Feat.: - Title: Cannes 2024: Gaming je relevantnou súčasťou kultúry a spoločnosti 02 - Modified: 2024-08-08 10:17:35 - Feat.: - Title: Cannes Lions očami stratéga: Marketéri potrebujú úprimnosť a odvahu 03 - Modified: 2024-07-18 11:57:28 - Feat.: - Title: Cannes Lions stačí zažiť dvakrát 04 - Modified: 2024-07-17 13:00:00 - Feat.: - Title: Z Cannes Lions človek odchádza extrémne namotivovaný, ale zároveň aj trochu skľúčený 05 - Modified: 2024-07-17 09:19:32 - Feat.: - Title: Viac humoru do reklamy!
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. september 2024 03:53