StoryEditor

Cannes Predictions: Štartujeme každoročný battle medzi Stratégiami a Wiktor Leo Burnett. Vyhrá Orange alebo Nike?

16.06.2024, 09:00
Autor:
redred

Cannes Predictions 2024 je príležitosť, ktorá nám ponúka na chvíľu sa stať porotcami najprestížnejšieho festivalu kreativity a tipovať víťazov tohtoročného Cannes Lions. 

S Wiktor Leo Burnett sa zahryzneme do 36. ročníka Cannes Predictions a v spoločnom dueli si vyskúšame, kto má väčší cit pre správny výber. 

Výber prác má opäť na starosti agentúra Wiktor Leo Burnett. Dve desiatky reklamných kampaní tento rok zostavili podľa kľúča, ktorý zrkadlí tri dôležité oblasti v ktorých značky hľadajú priestor vstúpiť do životov ľudí: Humor, technológie a silná téma relevantná pre značku aj spotrebiteľov. 

Výber je urobený z prác, ktoré rezonovali počas uplynulého obdobia, odzrkadľujú globálne trendy komunikačného biznisu a aktuálne zabojujú o najvyššie ocenenia na festivale Cannes Lions. 

Otázka znie: 

Ktorá z dvojice prác má väčšiu šancu zaujať porotu v Cannes 2024 a priniesť značke a tvorcom reklamy viac a hodnotnejších ocenení?

Na úvod sme vybrali športové reklamy: Orange - WoMen’s Football (Agency: Marcel Paris ) VS.  Nike - What the Football  (Agency: Wieden+Kennedy Portland)

Orange - WoMen’s Football 

Orange je tradičným sponzorom francúzskeho futbalu a jeho komerčným poslaním je spájať ľudí. V tejto kampani sa značka rozhodla čeliť predsudkom rodovej zaujatosti medzi fanúšikmi. 

Cannes Predictions 2024: Orange: WoMens Football

Nike - What the Football  

Značka Nike sa rozhodla zabojovať za futbalistky z celého sveta. Tie podľa nich menia hru a inšpirujú prostredníctvom sily pohybu. 

Cannes Predictions 2024: Nike, What the Football

 

image

Rišo Hanzlík

Richard Hanzlik

Trafic Manager 

Wiktor Leo Burnett

Francúzi patria medzi top favoritov práve začínajúceho EURA a ja rovnako vysoko radím kampaň od Orangeu na podporu ženského futbalu v krajine. Svetovo jeho popularita narastá, vie už vypredávať aj Wembley, stále však zápasí o svoje miesto na slnku. Najčastejšia výhovorka fanúšikov je, že ženský futbal nevyzerá tak, ako mužský. Či či či, povedali si v Orangei. Krásne zapojenie AI do reklamy, ktorá je viac ako reklamou. Galský kohút môže byť na túto kampaň hrdý ako na Zizoua.  

 What the Football je super claim! Pekný spot od Nike, už tak trocha tradične. Ale ako sa to hovorí? Ani poštárovi nezatlieskaš, keď ti prinesie balík. Za 24 rokov, odkedy upadol fanúšik USA do kómy po tom, ako ich ženská repre zvíťazila na domácich Majstrovstvách sveta, sa toho v ženskom futbale zmenilo fakt veľa. Dostal sa až na taký level, že o tie najlepšie hráčky sa bijú dve najväčšie značky. Nike vs. Adidas.  

V súboji Orange vs. Nike by som to ale nacentroval Orangeu.  

image

Martin Rendek športový redaktor HN

Martin Rendek

športový redaktor 

Hospodárske noviny

Ženský futbal je rastúci fenomén, čo si veľmi dobre uvedomujú aj veľké firmy. Orange je globálnym telekomunikačným gigantom, rovnako ako sú futbalovou veľmocou hráči z krajiny galského kohúta. Esá ako Mbappé či Griezmann sú zárukou prvotriednej kvality a športovej zábavy. Čo však ich ženské kolegyne z národného tímu? Hoci som ozajstný futbalový nadšenec, ťažko by som vymenoval čo len jednu futbalistku Les Bleus.

A presne o tom je táto reklama. Dievčatá či ženy dokážu už dnes predvádzať s loptou takisto úchvatné kúsky. Koniec koncov, pôvodnými autorkami okulahodiacich trikov, presných striel a víťazných gólov vo videu boli práve francúzske reprezentantky. Posolstvo reklamy je jasné a inšpiratívne. Pre mnohých dokonca priam šokujúce, po ktorom si ako divák a fanúšik zároveň kladiete otázky.

Ženský futbal je ústrednou témou aj v reklame z dielne Nike pod názvom What The Football. Tak ako už neraz v minulosti, aj tentoraz vtesnali tvorcovia videa množstvo hviezdnych mien do jedného spotu. Tempo je dynamické a chlapíkovi, ktorý sa po 24 rokoch preberie z kómy, predstavuje jeho dcéra jednu ženskú futbalovú hviezdu súčasnosti za druhou. Samozrejme, ide o klientky a ambasádorky značky Nike. Veľmi sa mi páčilo, že som vďaka reklame spoznal nové futbalové mená ako Sophia Smithová či Kadeisha Buchananová. Obzvlášť Buchananovej spracovanie lopty na štýl „pravá-ľavá“ ma futbalovo fakt dostali  Vtipný bol aj návrat legendárnej Brandi Chastainovej a odkaz na scénku zo Simpsonovcov. Našli by sme však aj kopec ďalších zaujímavostí.

Mám rád, keď sa niečo nové naučím a dozviem. Aj preto možno pôjdem proti prúdu a mojím víťazom je práve reklama What The Football. V klipe vystupujú konkrétne hráčky, navyše ide o mix súčasných hviezd a už nehrajúcich legiend.

V každom prípade, športu zdar a futbalu obzvlášť. A tomu ženskému dupľom!          

 

Wiktor Leo Burnett: hlasuje za Orange 

Stratégie: hlasujú za Nike

 

 

01 - Modified: 2024-06-21 07:49:50 - Feat.: - Title: Cannes Predictions 5: Vyhrá duel Dove alebo Samsung? 02 - Modified: 2024-06-20 07:00:00 - Feat.: - Title: Cannes Predictions 4: V dnešnom súboji sa stretnú reklamy CeraVe a Uber One 03 - Modified: 2024-06-19 07:00:00 - Feat.: - Title: Cannes Predictions 3: Kto má lepšiu reklamu - luxusný Montblanc alebo ikonická televízia Channel 4? 04 - Modified: 2024-06-18 08:35:24 - Feat.: - Title: Cannes Predictions 2: Coors Light alebo Heinz? Ktorá kampaň bude úspešnejšia?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 21:28