K veľkolepému odhaleniu partnerstva prišlo po náročných prípravách v polovici marca 2024. Vďaka tomu sa reťazec hrdo hlási k aktívnej podpore nielen mužského a ženského A-tímu, ale aj ku všetkým domácim mládežníckym reprezentáciám. Rovnako sa mu dostalo cti participovať aj na rôznorodých detských projektoch a aktivitách. Lidl, ako nového hráča tímu slovenskej reprezentácie, privítal osobne Ján Kováčik, prezident SFZ:
„Tešíme sa z tejto spolupráce o to viac, že svoje sily spájajú lídri vo svojich odboroch. Úlohou lídrov je svoje postavenie každodenne potvrdzovať a som presvedčený, že ciele a úlohy, ktoré sme si predsavzali, spoločne dokážeme naplniť k obojstrannej spokojnosti.“ Tohtoročnou ambíciou diskontu je predovšetkým spojiť milióny futbalových fanúšikov v jedno. Umožniť im osláviť tento výnimočný turnaj či už v pohodlí domova pri televíznych obrazovkách, alebo priamo v centre diania na futbalových ihriskách.
Lidl pôsobí na slovenskom trhu už dvadsať rokov a záleží mu na úspechu tejto krajiny. Nielen však v rámci obchodných ambícií a cieľov, spokojnosti a lojálnosti svojich zákazníkov, kreovania projektov s ohľadom na životné prostredie, ale aktuálne aj v prosperite športového vyžitia.
Motiváciu a rozhodnutie stať sa generálnym partnerom slovenského futbalu priblížila Zita Szlavikovics, generálna riaditeľka Lidl Slovenská republika: „Futbal je jednotkou na Slovensku, prináša ľuďom radosť a nezabudnuteľné momenty, presne ako Lidl. Rovnako ako naše produkty, aj futbal je pre všetkých. S futbalom máme spoločný dôraz na kvalitu a ťah na bránku, spája nás tiež dynamika a dôraz na zdravý životný štýl.“
Sponzoring takéhoto rozmeru je pre Lidl dôležitý a zároveň aj prirodzený vzhľadom na podporu tém a aktivít, ako sú zdravý životný štýl, atribúty čerstvosti a kvality, ale aj budovanie hodnôt. Dôraz kladú aj na diverzitu. Aj z toho dôvodu sa rozhodli stať partnerom slovenského futbalu ako celku. Ku komunikácii, či už smerom na zákazníkov alebo zamestnancov, sa snažia pristupovať kreatívne, strategicky a zároveň originálne. Navyše, je potrebné dodať, že celá komunikačná stratégia a partnerstvo je v súlade s medzinárodnou športovo-sponzoringovou stratégiou.
O prístupe značky Lidl s športovému sponzoringu sme nakrútili aj podcast so šéfom komunikácie Tomášom Bezákom.
Strategický a kreatívny prístup prináša výsledky
Futbalovú tému pravidelne zaraďujú do komunikačného plánu. Jeho odštartovaním bola tlačová konferencia s prvkami guerilla komunikácie, pričom nomináciu hráčov na priateľský dvojzápas predstavili špeciálne pri tejto príležitosti zamestnanci Lidla. Slovenskú futbalovú reprezentáciu tak pomyselne doplnil nový hráč, ktorým je dobre známy diskont pôsobiaci na našom trhu. Tak, ako je voľbou číslo jeden medzi slovenskými zákazníkmi, rovnakou sa stal aj pre Slovenský futbalový zväz.
Kľúčový kampaňový vizuál vychádzal z bežnej veci, akou je papierová nákupná taška, veľmi dobre známa každému, kto navštevuje obchodný reťazec. S futbalovou tematikou sa snažia pracovať naozaj komplexne, preto zapájajú futbalistov aj do iných podujatí, akým bude najbližšie napríklad otvorenie prvej Čistinky v roku 2024 v Považskej Bystrici.
Špeciálna komunikácia bola aktívna od začiatku partnerstva nielen naprieč predajňami Lidl po celom Slovensku, ale aj v silnom pokrytí na sociálnych sieťach brandu.
„Zákazníkom či fanúšikom sa snažíme kontinuálne prinášať na všetkých našich sociálnych platformách krátke videá s futbalovou tematikou v podobe reels. Už nejaký ten piatok môžete vnímať s našou značkou moderátora – Andreja Bičana, ktorý tomuto contentu dominuje a snaží sa ho zdynamizovať a ozvláštniť svojím typickým humorom.
Obsah točíme prevažne v našich predajniach, no nájdete tam aj zábery z ihrísk priamo s futbalistami. Narýchlo mi napadá napríklad video, kde náš Lidl tím otestoval futbalistov zo Slovenského futbalového zväzu, či uhádnu, aké čerstvé produkty sme im ukryli do mystery tašky. Pripravujeme i predzápasové a polčasové aktivity. Obľúbenosti sa teší napríklad Koleso šťastia – S Lidlom vyhráva každý. Samozrejme, komunikujeme všade, kde vieme, hlavné vizuály kampaní, upútavky, informácie o súťažiach, jednoducho, všetko z aktuálneho diania a plánov nielen v rámci reklamy, ale aj PR pokrytia v médiách,“ priblížil vedúci úseku marketingu Branislav Brzula.
Čo si pripravil Lidl pre zákazníkov a verejnosť?
Futbalová tematika sa prvotne objavila formou špeciálnej edície tašiek, ktoré obchodný reťazec zaradil do ponuky. Okrem nich je vizualita futbalu prítomná na nosičoch v predajniach – držadlá košíkov, vstupné rampy pri pokladniciach, branding nad zeleninou a ovocím. Rovnako sa téma pravidelne zaraďuje aj do letákov. Na webovej stránke lidl.sk, v Lidl Plus aplikácii vášmu oku rovnako neunikne futbalový duch.
„Od konca apríla do 18. 5. bola aktívna súťaž Vyhraj lístky na UEFA EURO 2024, ako inak, s našou Lidl Plus aplikáciou. Princíp bol úplne jednoduchý. Stačilo, aby si ktorýkoľvek zákazník nakúpil v hodnote 25 eur, naskenoval Lidl Plus aplikáciu a odoslal účasť do žrebovania. Za každých 25 eur sa počítala jedna účasť. Samozrejme, čím je hodnota nákupu vyššia, tým sa šanca na výhru zväčšuje. V rámci tejto aktivity teda zákazníci hrajú o 5x zájazd pre 2 osoby na zápas Belgicko – Slovensko, ktorý bude vo Frankfurte v júni, a 2x zájazd pre 2 osoby na finálový zápas UEFA EURO 2024 v Berlíne v júli. Výhercovia sa nemusia obávať. Zabezpečená bude tak cesta tam, ako aj späť, ubytovanie, večera pre 2 osoby, prevoz na štadión a späť do hotela. V neposlednom rade myslíme aj na bezpečnosť, a preto je v rámci výhry zahrnuté ešte aj medzinárodné zdravotné poistenie. Žrebovanie padlo na 21. máj. Už len vyhrať,“ ozrejmil súťaž pre širokú verejnosť Brzula.
Pre zákazníkov si navyše Lidl pripravil množstvo súťaží, ktoré už sú v procese a mnohé ďalšie ich len čakajú počas roka. Zapájať sa môžu prostredníctvom Lidl Plus aplikácie, kde vždy nájdu aktuálnu súťaž. Výhrami sú napríklad nielen lístky na zápasy, merch, v rámci ktorého sú fanúšikovské predmety, futbalové lopty, ponožky, šál, oblečenie, ale napríklad aj exkluzívne stretnutie a varenie s reprezentantmi. Priamo na zápasoch v rôznych krajinách Európy budú pre fanúšikov pripravené aj špeciálne Lidl Fun zóny. Cieľom diskontu je prispieť k tomu, aby tak, ako sú dostupné ich výrobky, boli dostupné aj zážitky vo forme účasti na niektorom zo zápasov UEFA EURO 2024.
Reťazec myslí aj na svojich zamestnancov
Obchodný reťazec nezabúda ani na tých najpovolanejších z vlastných radov, a to svojich zamestnancov. Mnohí sú obrovskými fanúšikmi futbalu. Svoje prvotné nadšenie a zápal pre hru ukázali už zapojením sa do nominačného videa, ktoré bolo určené na úvodný štart komunikácie partnerstva na spomínanej marcovej tlačovej konferencii. Majú tiež možnosť zapájať sa do interných súťaží. Vďaka tomu majú rovnakú príležitosť ako bežní zákazníci, zažiť atmosféru majstrovstiev Európy na vlastnej koži. Naplánovaná je aj špeciálna interná aktivita v podobe futsalového turnaja.
„Našim zamestnancom v rámci témy futbalu pripravujeme niekoľko súťaží o VIP lístky. Ihneď po oznámení nášho partnerstva so SFZ mali možnosť vyhrať 30 takýchto lístkov na zápas Slovensko – Rakúsko. Neskôr sme našich výhercov aj vyspovedali a vďaka tomu sprostredkovali zážitok zo zápasu aj ostatným zamestnancom. Aktuálne plánujeme ďalšiu súťaž, ktorú spustíme čoskoro. Všetky realizujeme prostredníctvom našej zamestnaneckej aplikácie We are Lidl. Okrem spomínaných VIP lístkov mali možnosť vyhrať aj futbalový merch balíček. Avšak nie je to len o súťažiach. Našim zamestnancom chceme jednoducho sprostredkovať zážitok na celý život v priamom prenose. Zatiaľ nemôžeme nič viac prezrádzať. Faktom však ostáva, že v Lidli to bude tento rok žiť futbalom,“ hovorí vedúci úseku komunikácie Tomáš Bezák.
Pre najmenších – Lidl Kids Team
Pre mladšie ročníky, konkrétne pre deti vo veku 6 – 10 rokov, bola určená unikátna súťaž, respektíve projekt Lidl Kids Team. Do polovice apríla mali možnosť zapojiť sa rodičia či opatrovníci detí v určenom veku, stačilo vyplniť formulár a dostali sa do hry. Výhercovia budú náhodne žrebovaní, aby sa zabezpečili rovnaké šance pre každého účastníka.
Výhrou je sprevádzanie hráčov na skupinových zápasoch UEFA EURO 2024, ktoré sa uskutočnia v Nemecku. Navyše cestovné náklady hradí obchodný reťazec, vďaka čomu si tento zážitok môže dopriať naozaj každý. Počas celej cesty čaká výhercov súťaže nabitý program plný zábavných zážitkov a zaujímavých miest. A to ešte pred tým, než sa pripoja k najlepším európskym futbalistom na ihrisku pred desiatkami tisíc fanúšikov.
Turnaj sa bude konať v termíne od 14. júna do 14. júla 2024. O titul majstra Európy budú súťažiť národné futbalové tímy a na každom z 51 futbalových zápasov je pre sprievod hráčov vyhradených 22 miest. Ďalšie aktivity pre mladšie ročníky či detské projekty má Lidl pripravené na jeseň tohto roka, pričom o nich bude v dostatočnom predstihu informovať prostredníctvom svojich komunikačných kanálov.
LIDL & UEFA EURO 2024
V rámci iniciatívy Spoločne v Lidli presadzujú spravodlivú, otvorenú a dôveryhodnú spoluprácu a netolerujú nerovné zaobchádzanie. To sú aj základné hodnoty vo futbale. Férovosť, rovnosť príležitostí a inklúzia budú na prvom mieste pri aktivitách Lidla počas celej UEFA EURO 2024 sezóny. Prostredníctvom tohto partnerstva chce navyše Lidl zdôrazniť dôležitosť čerstvého ovocia a zeleniny spolu so športom a s cvičením v rámci aktívneho a zdravého životného štýlu.
Aj marketingový riaditeľ UEFA Guy-Laurent Epstei uviedol v úvode spolupráce, že: „UEFA je hrdá na to, že môže privítať Lidl ako partnera európskej kvalifikácie, ale aj samotných Majstrovstiev Európy vo futbale EURO 2024. Prítomnosť obchodného reťazca na celom kontinente nesmierne prispeje k propagácii ďalšieho nezabudnuteľného šampionátu.“ Zároveň sa tešia na spoločnú propagáciu hodnôt, akými sú zdravie a celková vnútorná pohoda, ktoré navzájom zdieľajú.