Aj ľudia, ktorí nesledujú podrobne svet automobilov, si nepochybne všimli veľké zmeny v značke Škoda. Najviditeľnejšie je určite logo, s čím súvisí celá vizuálna identita. Začnime tým, že prečo vlastne prišlo k zmenám v brand stratégii a prečo práve v tomto období?
Áno, nová brand stratégia a identita znamená obrovskú zmenu, a to nielen pre značku, ale aj pre všetkých jej zamestnancov a partnerov, ktorí sa s ňou musia stotožniť v rámci každodenného fungovania. Na novej brand stratégii sme začali s tímom pracovať už za môjho pôsobenia v centrále a je úžasné byť aj pri jej implementácii do praxe.
Tých dôvodov bolo viac. Jednak novou stratégiou reflektujeme na meniace sa požiadavky a životný štýl zákazníkov. A zároveň sme pripravili vizuálnu identitu pre príchod nových modelov s novým dizajnovým jazykom. Toto celé by malo viesť k zvýšeniu globálnej hodnoty značky, a to na vyše dvojnásobok do roku 2030.
Čo priniesol značke spomínaný nový modernejší dizajnový jazyk?
Nový dizajnový jazyk, ktorý nazývame „Modern Solid“, dodal značke modernejší, autentický a funkčný look & feel so silným human touch elementom. Zmeny môžeme vidieť na farbách, tonalite komunikácie, ale aj na samotnom logu, kde sa nám elegantne podaril vyriešiť „problém“ s mäkčeňom, ktorý nie všetky krajiny poznajú. A, samozrejme, hlavne v produkte – nositeľmi prvkov nového dizajnu sú naše nové generácie vlajkových lodí Superb a Kodiaq, ktoré uvádzame na trh v tomto roku.
Čo hovoria na tieto zmeny prieskumy? Ako sa vo vnímaní zákazníkov mení brand Škoda?
Škoda je ako dlhodobý trhový líder historicky vnímaná ako tradičná a domáca značka, čo je pevný základ, na ktorom staviame. Naším cieľom však bolo posúvať vnímanie smerom k značke, ktorá je moderná, inovatívna a sebavedomá. Jednoducho slovenský love brand, ktorý však dokáže prekvapiť.
Zostáva vám 86% na dočítanie.