Tieto závery vyšli z veľkého prieskumy značky Lego Play Well Report, ktorý sa už robil aj na Slovensku. Značka má teda podrobné dáta o tom, ako sa Slováci stavajú k hre a aké majú bariéry k tomu, aby sa hrali s deťmi.
"Až tretina rodín sa vôbec nehrá," tvrdí marketingová riaditeľka LEGO pre Česko a Slovensko Iva Ambrožová v podcaste Stratégií OK360°.
"Teraz je na nás, ako rodičov inšpirovať, ponúknuť im tipy a povedať im, že by sa mali hrať. Na základe našej štúdie rodičia vedia, že hra je prospešná, no nevedia si na ňu nájsť čas, dať jej prioritu."
Značka sa vo svojom veľkom prieskume snažila odhaliť aj bariéry. Tie sa podľa Ambrožovej v jednotlivých krajinách nelíšia.
"Sú to predovšetkým domáce práce. Rodičia radšej upratujú či varia. Druhou bariérou je zamestnanie, aj doma totiž stále pracujú, pripravujú sa. Treťou bariérou, ktorá je zo všetkých najväčšia, je, že hre rodičia nedávajú prioritu."
V rozhovore s marketingovou šéfkou LEGO pre Česko a Slovensko sa dozviete:
- Ako sa tieto poznatky premietnu do komunikačnej stratégie značky?
- Ako naučiť rodiny hrať sa a súčasne nepoučovať, nementorovať?
- Prečo musí značka Lego prinášať do verejnej diskusie dôležité spoločenské témy a nielen sa sústrediť na predaj svojich produktov?
- Ako ideálne zladiť podporu predaja produktov a emotívnu komunikáciu?
- Prečo by mali CSR a ESG témy komunikovať iba tie značky, ktoré sú dostatočne vybudované, dôveryhodné a autentické?
Rozhovor o Ambrožovej ceste k značke Lego, jej skúsenostiach z Unilever či Nestlé aj o tvorbe komunikačnej stratégie v globálnej firme, ktorá oslovuje celé generácie, si môžete už teraz pozrieť vo videu alebo vypočuť na známych podcastových platformách.