"Na písanie som nemal talent, bol som podpriemerný copywriter. Bol som ako jednooký medzi slepými. Ostatní boli veľmi zlí a ja som iba trochu zlý," hovorí s úsmevom o svojich začiatkoch kreatívec, dnes lektor Teórie kreativity Matej Valo.
V agentúre Elite/Monday Lovers začínal ako account manager a postupne k tejto pozícii pridával aj kreatívu. Nakoniec sa stal kreatívnym riaditeľom a získal viacero cien. Táto cesta trvalo viacero rokov a sprevádzalo ju neustále vzdelávanie.
"Kurzy takmer neexistovali. Začal som knihami o marketingu a copywritingu, no nebolo to veľmi efektívne z hľadiska času. Postupne som prešiel na blogy. Zistil som však, že sú mi bližšie nápady ako písanie textov a začal som robiť marketingové pitvy. Študoval som slovenské a zahraničné reklamy a snažil som ich rozanalyzovať, pátral som po tom, akú majú myšlienku, ako sa k nej kreatívec dostal a či tam bola nejaká šablóna. Takto som zistil, že existujú kreatívne techniky."
Matej Valo pred dvomi rokmi z Elitu odišiel, aby sa tam teraz okľukou vrátil. Ale už nie ako agentúrny človek ale ako lektor pod značkou Teória kreativity. Aj preto sme ho pozvali do podcastu Stratégií o komunikácii OK360°.
V rozhovore sa dozviete aj toto:
- Každá reklama by mala vyvolať emóciu. Dobrú alebo zlú. Ak tam nie je nič, tak nefunguje.
- Kreativita sa dá naučiť. Niekto sa narodí s tvorivou hlavou, ale ten má iba náskok. Každý ho vie dobehnúť vzdelávaním a snažením.
- Kreatívnejší ľudia dokážu lepšie riešiť problémy ale aj lepšie klamať. Nemajú prísne zóny medzi pravdou a klamstvom.
- Prečo brief s veľkým množstvom príkazov a zákazov obmedzuje kreativitu?
Rozhovor s Matejom Valom si môžete pozrieť vo videu v tomto článku a tiež na známych podcastových platformách.