Efektívne prístupy v e-commerce marketingu by sa mali orientovať na vytváranie hodnoty pre zákazníkov a schopnosť prispôsobiť sa rýchlym zmenám v digitálnom prostredí. Slovami Daniely Maruškovej, CMO agentúry iu42, zameranej na online biznis, sa ako kľúčové ukazuje sústredenie na adresnosť, vytváranie kvalitného obsahu a neustále sledovanie a formovanie marketingových činností.
Propagácia e-shopov jednoznačne stojí na personalizácii, využívajú sa sociálne médiá a čoraz viac influencer marketing. E-commerce zároveň reflektuje trend vytvárania video obsahu, podľa Daniely by sa však nemalo podceňovať SEO, obsahový marketing a efektívne využívanie retargetingu.
Marketingový špecialista spoločnosti UPgates zároveň tvrdí, že propagácia e-shopu by sa trendmi nemala nechať unášať až príliš. „Ide skôr o dlhodobú prácu s kanálmi, ktoré dokážu priniesť požadovanú návratnosť. To, ktorý kanál funguje a ktorý nie, by si mal vyskúšať každý e-shop sám na sebe. Sú e-shopy, pre ktoré je e-mailový marketing vynikajúci a podporuje zákazníkov v opakovaných nákupoch. Potom však máme odvetvia, kde sa oplatí staviť na influencerov, prípadne budovanie komunity na sociálnych sieťach,“ vysvetľuje Michal Benatzky.
Reprezentatívnym príkladom môžu byť podľa neho porovnávače cien. „Nie vo všetkých segmentoch sa oplatí predávať cez porovnávače cien. E-shopy by preto mali neustále vyhodnocovať, ktoré predajné a marketingové kanály im práve fungujú, a následne upustiť od tých, ktoré nefungujú. Výhra nie je využívať všetky možné spôsoby propagácie, ale držať sa tých, ktoré majú osvedčené.“
Zostáva vám 87% na dočítanie.