Narastajúce prejavy nešportového správania sa na hokejových štadiónoch, ale aj mimo nich, či už ide o konflikty medzi hráčmi, nedodržiavanie pravidiel fair-play, nešportové správanie sa, alebo zvýšené napätie zo strany rodičov voči deťom, ale aj voči trénerom a hráčom súpera je niečím, s čím sa Slovenský hokej potýka opakovane v rôznych vlnách a obdobiach. Samozrejme, hokej nie je jediným športom, ktorý s takýmito prejavmi zápasí.
Etický kódex, hokejové desatoro
Sú to zásady a pravidlá, ktorými sa chce slovenský hokej riadiť a dodržiavať ich. Cieľom je motivovať každého, kto do hokejovej rodiny patrí k zvráteniu nepriaznivého trendu správania sa na štadiónoch aj mimo nich.
V spolupráci s agentúrou Wiktor Leo Burnett preto vzniká nová komunikačná platforma “Byť fér je #okej”, ktorej cieľom je jasne a priamočiaro komunikovať hodnoty, ktoré formujú zdravé a vitálne vzťahy medzi všetkými, ktorí sú, alebo sa cítia byť súčasťou hokejovej komunity.
“Etický kódex SZĽH je pomerne komplexný materiál, ktorý pokrýva všetky cieľové skupiny hokeja. Od hráčov, cez ich rodiny, fanúšikov ale aj rozhodcov. Preto sme hľadali zjednodujúci prvok, ktorý by držal komunikáciu pokope a zároveň vyjadril hodnoty hokeja. Hokej je tvrdý šport a preto sa môže na prvý pohľad zdať, že hrubosť doňho patrí. My však vnímame, že hokej je v prvom rade o tímovosti, disciplíne a fair-play. Hokejisti sú tvrdí v prvom rade sami na seba a princípy fair-play sú im vlastné,” hovorí Kristína Pavlendová, Associate Creative Director Wiktor Leo Burnett.
Nosné posolstvo je postavené na haštagu #OKEJ
Ten využíva vizuálnu podobnosť symbolu heštegu (#) s písmenom H a je doplnené o slovo OKEJ, ktoré je fonetickým prepisom skratky súhlasu OK! Táto symbolická a slovná hračka tvorí základ variabilného wordingu a ponúka priestor pre “tailor-made” posolstvá rozmanitým cieľovým skupinám hokejového sveta.
Je to šikovné využitie symbolu, ktorý je v takomto prevedení jasne priraditeľný iba hokeju. Vizualitu podčiarkuje farebnosť. Sama o sebe pôsobí upokojujúco, no zároveň svojou inakosťou výrazne odskakuje od spektra farieb používaných v komunikácii hokejových klubov a zimných štadiónov.
Cieľom bolo priradiť témy etiky v hokeji farbu, ktorá nezapadá, ale naopak, vynikná. Celý projekt je dnes v pilotnej fáze a prvé posolstvá sa objavia na štadiónoch ešte na sklonku aktuálnej sezóny. K jeho výraznejšiemu rozrolovaniu príde v druhej polovici roka s nástupom novej hokejovej sezóny. Platforma bude postupne dopĺňaná komunikačnými aktivitami zameranými na konkrétne cieľové skupiny.
Vizitka kampane:
Creative Director: Kristína Pavlendová, Peter Kačenka
Strategy Director: Dominika Múdra
Copywriter: Richard Hanzlík, Kristína Pavlendová
Art director: Gabriel Jakubkovič
Account Manager: Lukáš Petriska