"Chyba je asi 20:80. 20 percent masla majú na hlave agentúry a 80 percent bude niekde na klientskej strane. Je ale možné, že sa mýlim," hovorí Hric z eventovky CREATIVE PRO Košice.
Agentúry majú podľa neho zlozvyk poľavovať v kvalite. A prečo klienti neustále vypisujú tendre a challengujú celú brandžu? "Predpokladám, že chcú vidieť nové možnosti, nápady, zistiť či sú ceny relevantné a podobne."
Hric je presvedčený, že situácia sa zlepšuje aj vďaka iniciatíve Férový tender. Ale priznáva, že eventovky sú na tom omnoho horšie ako reklamné agentúry.
"Reklamné alebo marketingové stratégie vznikajú vo firmách bežne. Eventové stratégie iba sporadicky. Veľa vecí sa potom rieši ad hoc a preto to treba aj pretendrovať. Je super, že iniciatíva Férový tender existuje a myslím si, že aj v našej brandži má svoje miesto. Existujú totiž pravidlá, na ktoré vieme našich klientov upozorniť."
Skúsení klienti, ktorí robia viac eventov, už podľa neho začínajú chápať, že je pre nich výhodné mať stabilného partnera, ktorému nemusia všetko od nuly vysvetľovať.
"Ak pošlete zadanie 15 agentúram, tak to vygeneruje 1500 hodín roboty, tak je to naozaj nefér. Klientov vieme jemne usmerniť a motivujeme ich, aby to bolo aj pre nich efektívne. Ak totiž zahltia trh zadaním, tak to neznamená, že dostanú lepší výsledok."
Pozrite alebo si vypočujte rozhovor so Štefanom Hricom o tendrovaní, trendoch v eventovom priemysle aj o tom, ako eventovky hľadajú talenty.