Ťažké detstvo plné drsných príbehov. To je odveký leitmotív všetkých raperov. Ešte viac to však sedí na úplne inú skupinu ľudí – malých onkologických pacientov. Ich život je dokonca ešte drsnejší – nevychovala ich totiž ulica, ale nemocnica. Zažili si toho naozaj veľa. Stále sú to však deti, a preto potrebujú našu podporu.
Práve na paralelách medzi svetom hiphopu a detí s onkologickým ochorením je založená nová kampaň pre organizáciu Deťom s rakovinou, jej cieľom je motivovať ľudí na darovanie 2 % z dane. Výsledkom je komunikácia, ktorú ľudia v tomto sektore nečakajú – namiesto dojímavého spotu vidíme hiphoperský „battle“ ako metaforu boja, ktorý musia deti zvádzať dennodenne v nemocnici, vizuály skôr pripomínajú cover hiphopového albumu a rozhlasový spot je súťaž vo freestyle rape.
„Deti a rakovina, to je mimoriadne ťaživá téma, ktorá zvádza k smutnej kampani žmýkajúcej emócie. Samozrejme, aj to je legitímny prístup, no chceli sme ponúknuť úplne iný pohľad. Deti s onkologickým ochorením nemusia predsa vzbudzovať iba ľútosť, ale aj obdiv. Už v detstve si totiž prechádzajú mimoriadne tvrdou skúškou. A práve ťažké detstvo oslavuje hiphopová komunita. Preto nám napadlo tieto dva svety spojiť,“ približuje Martin Polakovič, Associate Creative Director z THIS IS LOCCO.
„Kampane na 2 % z daní bývajú orientované na potenciálnych darcov. Veríme však, že naša aktuálna kampaň poteší aj prijímateľov pomoci, teda samotné deti na onkologickom oddelení. Na našich vizuáloch totiž vyzerajú rovnako cool ako hiphoperi, ku ktorým vzhliadajú,“ hovorí Zuzana Fedorová, Marketing Specialist z organizácie Deťom s rakovinou.
Hlavnými nosičmi v kampani sú spot a streetové vizuály. „Špeciálna vďaka patrí režisérovi Danovi Dekanovi, produkcii Hitchhiker Films, fotografovi Lousymu Auberovi, stylistke Barbore Kubi a množstvu ďalších ľudí, ktorí tejto kampani venovali svoj čas a schopnosti. V neposlednom rade ďakujeme aj Separovi, ktorý nám poskytol svoju hudbu do spotu a zároveň si v ňom aj trocha zahral,“ dodáva Martin Polakovič.
Súčasťou kampane budú aj špeciálne interaktívne hiphoperské šatky pre malých onkologických pacientov, ktoré Separ osobne navrhol. Fashion patrí k hiphopu, a preto v rámci kampane vznikla aj jedinečná kolekcia streetwear oblečenia z nemocničného materiálu, ktorá dáva vizuálom ten správny hiphop feeling.
„Pri kampaniach, ktoré robia so street kultúrou, je kľúčová autenticita. Preto sme robili s top ľuďmi z tejto komunity – od tanečníkov, hudobníkov cez návrhárku či fotografa, ktorí sa jej venujú roky –, s dôrazom na craft kampane. Namiesto ‚paródie‘ tak vznikla séria výstupov, ktorú si užijú aj nadšenci hiphopu,“ hovorí Juraj Kováč, Creative & Strategy Director z THIS IS LOCCO.
„Netradičný, pozitívny prístup k náročnej a ťažkej téme však nie je samoúčelný, ale dáva organizácii Deťom s rakovinou možnosť vyniknúť medzi kampaňami podobných subjektov v kompetitívnom preddaňovom období, a získať tak viac prostriedkov na pokračovanie v úžasnej práci, ktorú robia pre najzraniteľnejších pacientov. Nakoniec, práve o to nám všetkým ide najviac,“ dodáva Juraj Kováč.
Kampaň pobeží v TV, online, OOH aj v rádiu. Spot režíroval Dano Dekan v produkcii Hitchhiker Films, streetové vizuály nafotil Lousy Auber.
Vizitka
Názov kampane: Deti, ktoré vychovala nemocnica
Klient: Deťom s rakovinou n.o.
Agentúra: THIS IS LOCCO
Creative Director: Juraj Kováč
Strategy Director: Juraj Kováč
Copywriter: Martin Polakovič, Michal Roháček
Art Director: Marek Sivý
Account Manager: Maruška Zollerová
Režisér spotu: Dano Dekan
Fotograf: Lousy Auber
Produkcia: Hitchhiker Films