O ocenenej rozhodla odborná porota a hlasovanie čitateľov portálu The Drum. Asmita Dubey je už druhá reprezentantka spoločnosti L’Oréal s titulom pre globálneho marketéra roka, keď toto ocenenie za rok 2019 získala Lubomira Rochet.
„Budúcnosť krásy je fyzická, digitálna a virtuálna. V L‘Oréal neustále pretvárame zážitky z krásy, aby sme vytvorili krásu, ktorá hýbe svetom,“ povedala Asmita Dubey.
„L’Oréal je digitálna veľmoc a jej značky sú výrazným lídrom trhu, pokiaľ ide o riadenie efektívnej digitálnej transformácie. S prevažne mladým cieľovým trhom si spoločnosť L‘Oréal uvedomuje nielen rýchle zmeny v správaní, ktoré môžu nastať v tejto demografickej skupine, ale tiež reaguje na ich potreby kultúrne primeraným spôsobom,“ povedal Raja Rajamannar, prezident WFA, CMO Mastercard a predseda poroty Globálneho marketéra roka.
„Ocenenie Asmity je dôkazom rešpektu a obdivu, ktorý si spoločnosť L’Oréal získala v globálnej marketingovej komunite za uplynulé roky. Ich odhodlanie a rozhodné zameranie na efektívnu digitálnu transformáciu urobili zo spoločnosti nesporného lídra v tomto priestore,“ doplnil Stephan Loerke, generálny riaditeľ WFA.
Globálny marketér roka 2023 bol zvolený z päťčlenného shortlistu v zložení
- Asmita Dubey, Chief Digital & Marketing Officer, L’Oréal
- Morgan Flatley, Global Chief Marketing Officer and Head of New Business Ventures, McDonald’s
- Aude Gandon, Global Chief Marketing Officer, Nestlé
- Marcel Marcondes, Global Chief Marketing Officer, AB InBev
- Lisa McKnight, EVP, Chief Brand Officer, Mattel, Inc.
Asmita Dubey začínala v agentúre Dentsu v New Delhi a následne McCann v Delhi a Mindshare v Singapure. Pre kozmetického lídra pracuje od roku 2013. Pôvodne nastúpila ako CMO pre L’Oréal China a potom v roku 2016 prevzala rovnakú úlohu pre celý región APAC (Ázia a Tichomorie). V roku 2017 prišla do parížskej centrály spoločnosti a v apríli 2021 sa stala CDMO.
Spoločnosť L’Oréal má za sebou líderské skúsenosti s využívaním sily technológie na zlepšenie svojho marketingového úsilia a teraz má ambíciu na 30 % podiel na vplyve, ktorý získala vďaka partnerstvu s viac ako 50 tisíc influencermi naprieč kanálmi, ako sú sociálne siete, gaming alebo video konferenčné aplikácie. Marketingový tím pod vedením Asmity predstavil nové služby krásy v rámci rozšírenej reality, virtuálne skúšanie účesov a mejkapu, ako aj diagnostiku pleti prostredníctvom umelej inteligencie.
Doterajší Globálni Marketéri roka
2017 – Keith Weed, Unilever
2018 – Raja Rajamannar, Mastercard
2019 – Lubomira Rochet, L’Oréal
2020 – Marc Pritchard, P&G
2021 – Conny Braams, Unilever
2022 – Cristina Diezhandino, Diageo
2023 – Asmita Dubey, L’Oréal
Slovenské združenie pre značkové výrobky ako člen WFA nominoval v zmysle spolupráce s OZ Ľudia z marketingu na ocenenie pre Globálneho marketéra roka 2023 slovenskú Marketérku roka 2022, Miladu Halovú z Tatra banky. Rozhovor s ňou si môžete prečítať TU.
Slovenská marketérka roka 2023, Petra Novotná zo Slovak Telekomu sa bude uchádzať o zaradenie medzi najlepšími globálnymi marketérmi roka za rok 2024.