V neistých časoch ľudia hľadajú niekoho, o koho sa môžu oprieť, kto môže formovať verejnú mienku a usmerňovať verejnú diskusiu. A práve veľké značky by túto úlohu hrať mali.
Ľudí trápi obrovská miera neistoty a kríza hodnôt. Máme veľa otázok a málo odpovedí. Spoločnosť je polarizovaná. Médiá sú fragmentované. Veľa sa venujeme veciam, ktoré nás rozdeľujú a vynakladáme úsilie na to, aby sme boli čo najviac odlišní. Ale čo nás spája? A kto nás dokáže spojiť? V Slovenskej sporiteľni si povedali, že toto je úloha líderskej značky. Počas prvej vlny Covidu, okrem vysokej finančnej pomoci, vytvorili call centrum iba pre účely štátu, pretože na to mali know-how a kapacity. Suplovali štát, pretože veľké značky by to podľa Dáši robiť mali. „V zlých časoch by líderské značky mali spolupracovať, budovať zdravé vzťahy v spoločnosti, posilňovať dôveru a vzdať sa aj svojho brandingu v záujme spoločensky prospešnej veci.“
Žijeme novú realitu v komunikácii, v ktorej sa, v porovnaní s minulosťou, musíme, a budeme musieť, pozerať na hodnotu. A tou hodnotou nie je televízny spot. Musí to byť čosi skutočné, čo vychádza zvnútra značky, spojené s niečim konkrétnym. Značka musí poskytnúť dôkaz, nielen komunikovať hodnotu v reklamnom spote. Musí to naozaj robiť. A Slovenská sporiteľňa to dokázala. Priniesla hodnotovú komunikáciu, unikátny prístup, ktorý stavia spoločenskú zodpovednosť do hlavného prúdu. A svojimi činmi denne dokazuje, že to myslí vážne. „Keď som prišla do Slovenskej sporiteľne, dávalo mi zmysel pokračovať v hodnotovej komunikácii s Matejom Tóthom. Je to krásny príbeh dôvery a optimizmu. A na tom brand SLSP staval. My sme túto hodnotovú vec postavili do stredu brandu SLSP,“ hovorí Dáša.
Ako hovorí Dáša, leadership je služba. Nie užívanie si výhod svojho postavenia. Líder by mal zdvihnúť vlajku a ukázať smer, byť silnou oporou pre svoj tím, ale aj pre manažment firmy. Musí svoj tím počúvať a inšpirovať ho, aby tím počúval klientov a vytváral hodnotu pre spoločnosť. Líder nemá byť stredobodom sveta, má pracovať pre ľudí, nie pre seba. Úlohou lídra je aj spájanie. „Ak spájate ľudí do väčších celkov, to vám vždy pomôže, posilňuje to vašu kompetenciu a silu tímu.“ A tak viete benefitovať z tohto úžasného ľudského kapitálu, pretože ak máte v tíme profesnú a ľudskú rôznorodosť, tak sa ľudia dokážu navzájom inšpirovať, a potom dokážete všetko.
Mladí “kreatívci” už nie sú len v reklamkách, ale aj v rôznych oddeleniach firiem. A robia tu reklamu. Budujú aplikácie, kreslia dizajn, robia copywriting a komunikáciu tak, ako mladí ľudia v agentúrach. Veď už v tejto chvíli klienti robia to, čo v minulosti robili reklamné agentúry. Výzva pre značky teda je byť dosť atraktívny a hodnotovo jasne vymedzený. Len tak pritiahnu pozornosť mladých, kreatívnych ľudí.
Aby sme boli schopní objektívne povedať, ako slovenskí marketéri vidia budúcnosť svojej práce a marketingu ako takého, vytvorili sme jednoduchý formulár. Budeme radi, ak sa doň zapojíte a pomôžete nám nájsť presnejšie odpovede na naše otázky. Zaberie vám to maximálne 10 minút.