Manifest 2024
Umenie nás spája, umenie reflektuje dobu. Umenie pozerá na svet inými očami. V duchu tejto myšlienky vznikla unikátna kampaň, ktorá sa pripravovala viac ako rok a ktorá je umeleckým dielom zo všetkých stránok, vizuálnej i hudobnej. Cieľom kampane je šíriť umenie a jeho rôzne podoby medzi ľudí a zároveň im umožniť nosiť ho pri sebe prostredníctvom platobných kariet.
Výber umelcov nebol náhodný, všetci sú laureáti Ceny Nadácie Tatra banky za umenie. Na platobných kartách tak odteraz nájdete diela významných slovenských výtvarníkov a výtvarníčok Andrása Cséfalvaya, Andreja Dúbravského, Daniela Fischera, Juraja Gábora, Otisa Lauberta, Vladimíra Popoviča, Doroty Sadovskej, Rudolfa Sikoru, Ivany Šátekovej a Dezidera Tótha.
Výnimočnosť kampane
Kampaň sa aj tentoraz zrodila v agentúre MADE BY VACULIK, ktorá ju spoluvytvárala s menami ako Roland Wraník a Peter Kašpar, držiteľ ocenenia Mladý tvorca v kategórii výtvarné umenie CNTBU. Celý proces od idey cez výber umelcov až po realizáciu trval viac ako rok.
Po prvýkrát v histórii má Tatra banka kampaň, ktorej bolo venovaných až 7 natáčacích dní. Výsledkom je imidžový spot vytvorený z 10 samostatných unikátnych medailónov, ktoré reflektujú konkrétne diela na platobných kartách.
Unikátna na kampani je aj hudba, ktorú vytvorila speváčka a laureátka Ceny Nadácie Tatra banky za umenie Katarzia. Jej skladba „Inými očami“ bude vydaná aj ako limitovaná edícia na vinylovej platni, ktorej obal navrhlo dizajnové štúdio Andrej & Andrej (Andrej Čanecký a Andrej Barčák), taktiež laureáti Ceny Nadácie Tatra banky za umenie v kategórii dizajn.
„V celom procese prípravy sme si dali veľmi záležať na "vyzretí" a príprave umeleckého celku, nie kampane. Po celý čas bolo cítiť veľkú slobodu v tvorbe aj v prístupe. Točili sme 10 umelcov na 12 lokáciách na Slovensku a v Česku, 7 natáčacích dní. Všetko je natočené na filmový negatív, ktorý bol spracovávaný v Berlíne a color grading sa realizoval v Kodani. Už to hovorí samo za seba, že to nie je unáhlené, že to je precítené, premyslené a že sme s celkom pracovali ako s poctou umeniu a slovenským súčasným umelcom," hovorí Milada Halová, CMO Tatra banka a Raiffeisen bank.
A ďalej dopĺňa: Myslím si, že Tatra banka je značkou, ktorú môžeme nazvať "purpose-built brand", že robíme veci, ktoré sú postavené na ideách väčších ako produkt samotný. Sú veci, ktoré sa dajú robiť len vtedy, ak vychádzajú z nášho vnútorného nastavenia, a my ako firma tomu silno veríme.“
„Aj my sme sa pri tvorbe kampane na svet pozerali inými očami. Museli sme od začiatku k tomuto projektu pristupovať inak, ako sme boli zvyknutí. Jeho robustnosť a množstvo osobností s takou rôznorodou tvorbou si vyžadovali dlhú prípravu. Je to asi najťažší projekt, na ktorom som doteraz pracoval. No výsledok je z môjho pohľadu úžasný. Za čo chcem v prvom rade poďakovať odvahe marketingového tímu z Tatra banky na čele s Miladou Halovou. Pretože len vďaka odvahe môžu vznikať takéto unikátne projekty. Zároveň sa veľmi teším, že kampaň sa páči aj samotným umelcom, ktorí s nami spolupracovali, “ hovorí Milan Bielik, Chief Creative Officer agentúry MADE BY VACULIK.
Kredity
Klient: Tatra banka
- CMO Tatra banka and Raiffeisen bank: Milada Halová
- Head of Marketing Communication department Tatra banka: Alena Popovičová
- Brand manager: Alexandra Drozdíková
- Online Manager: Romana Gáborová, Boris Kňaze
Agentúra: MADE BY VACULIK
- Creative Director: Milan Bielik
- Account Director: Blanka Stručka Blahová
- Senior Art Director: Filip Šufliarsky
- Senior Copywriter: Timea Juríčková, Milan Bielik
- Head of Online Art: Martin Schurdak
- Video Motion Specialist: Patrik Pavlis
- Senior Account manager: Blanka Stručka Blahová
- Online Account manager: Peter Illáš
- Strategy Director: Alexandra Martináková
- Digital Strategy Planner: Marek Krištof
- Social Media Manager: Kristína Kačániová
- UX Specialist: David Žiaran
- Scénograf: Róbert Šebesta
Produkcia: Sorry We Can
- Directors: Roland Wranik & Peter Kašpar
- DOP: Marián Ontko
- Executive producer: Eduard Bartek
- Producer: Dominik Szombath