StoryEditor

Kedy je pre vás vhodná ekonometria? 5 predpokladov, ktoré by ste mali spĺňať

Ak sa pohybujete vo svete marketingu, je viac ako pravdepodobné, že ste sa už stretli s pojmom „ekonometria“. Ak ste boli na poslednej konferencii Marketing Rulezz alebo sledujete niektorého z aktuálnych marketingových guru, pravdepodobne už viete aj to, čo tento pojem znamená. Je možné, že ste už aj o krok ďalej a o realizácii ekonometrickej štúdie uvažujete.

Tu by ste však mali spozornieť. Ako mediálna agentúra sa vždy snažíme dosiahnuť najvyššiu možnú efektivitu a návratnosť investícií našich klientov, zároveň však vieme, že ekonometria ako nástroj strategického plánovania nie je nutne vhodná pre každého.

V skratke, ekonometria, alebo aj MMM (Marketing mixed model) je reakciou na komplexnosť, s ktorou sa dnes marketéri stretávajú na každom kroku. Na vaše podnikanie totiž vplýva obrovské množstvo faktorov, od externých (sezónnosť, covid, počasie) cez interné marketingové faktory (cena, distribúcia, médiá a komunikácia) až po marketingové aktivity konkurencie.

Vďaka ekonometrii dokážeme pre všetky tieto faktory vypočítať ich návratnosť, respektíve určiť ich prínos, ktorým sa podieľajú na vašich predajoch. Vo výsledku tak viete lepši...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. november 2024 16:39