StoryEditor

Love brand sa nezrodí zo dňa na deň, je to proces na dlhšiu trať

14.12.2023, 14:47
  • Ako vybudovať love brand a čo na to budete potrebovať?
  • Aký prístup zvolíte a ako dlho to bude trvať?
  • Skúsených kreatívcov a stratégov reklamných a PR agentúr sme sa pýtali, čo potrebujeme robiť, aby našu značku ľudia milovali. A tu sú ich zamyslenia.
  • Alexandra Martináková: Značka musí byť pre ľudí ľahko čitateľná a vyznačovať sa určitou emočnou čistotou.
  • Jakub Svetlík: Na vybudovanie love brandu však niekedy netreba špičkový produkt, ale skôr presne trafiť potreby a nastavenie cieľovky.
  • Juraj Bartoš: Ak si majú zákazníci vytvoriť silné puto k značke, ktorú považujú za love brand, tak si k nej to puto musia najprv vytvoriť samotní zamestnanci značky a veriť tomu.
  • Anketa je súčasťou špecializovanej ročenky Produkcia 2023, ktorá je vložená do aktuálnych Stratégií. Môžete si ju stiahnuť aj na tomto linku

image

Roman Roj, oh my DOT

Roman Roj

Creative Director

oh my DOT

Myslím si, že skôr, ako si my marketéri zodpovedieme otázku „ako budovať love brand“, je potrebné si odpovedať, či to aj naozaj potrebujeme. Nie každý brand totiž potrebuje mať pred sebou aj slovíčko „love“. Náš stratég Peťo Urbanec mi na moju otázku o love brandoch povedal, že sú ako jednorožce, sem-tam sa nejaký objaví, ale väčšina značiek sú iba koníky. A myslím si, že byť len koníkom je niekedy úplne v poriadku, napríklad keď sme brand, čo ľuďom dodáva plyn alebo ponúka bežný účet. Snaha byť v takomto prípade love brandom je tak trochu zbytočná, niekedy aj smiešna.

Love brandom sa totižto stáva len v očiach marketingového tímu a agentúry, ale v skutočnosti si bežný zákazník takéto puto vytvorí len veľmi ťažko. O love brande rozhoduje predovšetkým produkt samotný, pretože je to v prvom rade o vzťahu k produktu. Najlepšie to funguje, ak tým produktom signalizujeme okoliu svoj status alebo príslušnosť k nejakej komunite. Napríklad pri oblečení si ľudia vedia vybudovať takýto vzťah k značke, lebo si myslia, že keď ju nosia, tak to o nich niečo hovorí.

A teda, ak máme dobrý produkt, ku ktorému si ľudia vedia vytvoriť vzťah, môžeme sa baviť o tom, čo môžeme urobiť pre to, aby sa z našej značky stal love brand. No a tu si myslím, že platia najväčšie klišé a mokré sny nás všetkých v marketérskej bubline. Dlhodobosť, konzistentnosť, úprimnosť, emócie v komunikácii a ideálne aj nejaký ten purpose a CSR rozmer.

image

Jakub Svetlík, Istropolitana Ogilvy

Jakub Svetlík

Associate Creative Director

Istropolitana Ogilvy

Srdiečková značka sa nezrodí zo dňa na deň. Je to proces, v ktorom hlavnú úlohu hrajú konzistentný brandbuilding a relevantné insighty cieľovky. Objavujú sa prípady, keď love brand zo značky robí samotný produkt, ktorý je natoľko unikátny, že nepotrebuje nejako špeciálne komunikovať. Na vybudovanie love brandu však niekedy netreba špičkový produkt, ale skôr presne trafiť potreby a nastavenie cieľovky. A to vďaka komunikácii, ktorá búra stereotypy a zároveň vytvára silné emócie. Inšpiráciu môžeme čerpať zo zahraničných sucessfull stories.

Napríklad značka Liquid Death, ktorá neobyčajne komunikuje svoje plechovky obyčajnej vody. Nastavením prelomovej komunikácie v segmente sa z obyčajnej balenej vody stala jedna z najžiadanejších značiek vody pre gen-Z a hodnota firmy nedávno prekročila 700 miliónov dolárov. Win-win. Takéto príklady len dokazujú, že kľúčom k zamilovaniu sa do značky je spojenie správne zvolenej stratégie s nadp...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-19 08:54:10 - Feat.: - Title: Každá prihlásená práca do Zlatého klinca mala byť podrobená dôslednej kritike. Už v agentúre 02 - Modified: 2024-10-18 09:46:58 - Feat.: - Title: Juraj Vaculík: Nestálosť reklamy ma stále fascinuje 03 - Modified: 2024-09-30 11:21:05 - Feat.: - Title: Final Boss 04 - Modified: 2024-09-12 14:02:34 - Feat.: - Title: PR: Menštruačné šaty mali skvelý mediálny mix, porota spochybňovala cielenie 05 - Modified: 2024-08-26 10:30:06 - Feat.: - Title: Dalibor Cicman: Adaptabilita je nový game changer
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 15:55