Od decembra prevezmete kormidlo agentúry Zaraguza na Slovensku. Prichádzate z pozície šéfa malej reklamnej agentúry 4.0. Aké sú vaše ambície?
Mojím cieľom je rozdúchať v Zaraguze kreatívny rock‘n‘roll. Chceme byť lídrom v oblasti ideí, ktoré sú však primárne zamerané na to, čo reklama má robiť. Teda v prvom rade pomáhať úspechu produktov našich klientov. Zároveň budeme teraz s mojím nástupom integrovať agentúru 4.0 do Zaraguzy. Pôjde o zlúčenie z personálnej aj klientskej stránky. Bude to chvíľu trvať, ale z pohľadu klientov sa na úrovni servisu a procesov nič nemení.
Takže agentúra 4.0 v rámci integrácie zaniká?
Stane sa integrálnou súčasťou Zaraguzy, ale určite nezanikne jej spirit. To osobne postrážim. Je to pomerne netradičný ťah na tunajšom reklamnom trhu, tu sa agentúry skôr štiepia. V zahraničí je to však celkom bežné.
Aké nástrahy a výhody vidíte v spájaní agentúr?
Začnem výhodami. Vidím ich v tom, že obom tímom akoby rozčeríme vody a môže z toho vzniknúť pozitívna kreatívna rivalita v dobrom zmysle slova. Myslím si, že takýto setup v rámci tímov prinesie priestor na rast. Ako veľmi dôležité vnímam to, aby na začiatku jeden aj druhý tím navzájom pochopili rozdielnosti v ich fungovaní. Aby sa necítili ohrozené, aby boli komfortné a mali istoty.
Je pravda, že agentúra 4.0 je hybridná agentúra, máme ľudí, ktorí pre nás pracujú full time z Banskej Bystrice, Bratislavy, ale aj z Nórska a funguje to. Zaraguza je v tomto zmysle klasickejšia agentúra. Takže toto vidím ako výzvu, vymyslieť spoločné fungovanie. Určite sa stane, že tí, ktorí predtým robili na jednom klientovi, zrazu dostanú zadanie od iného a opačne. Toto ma baví a verím, že to prinesie nové nápady.
Prečo nastávajú tieto zmeny?
Zostáva vám 84% na dočítanie.