Kampaň hovorí o brownfieldoch ako o začarovaných štvrtiach, pretože v súčasnosti ich nie je možné adekvátne rozvíjať v dôsledku zastaraného bratislavského územného plánu. Ten v súčasnej podobe už nereflektuje potreby neustále sa rozvíjajúceho mesta a v niektorých areáloch tak naďalej predpisuje iba ďalší rozvoj objektov s priemyselnou funkciou.
Tieto areály spolu zaberajú v Bratislave rozlohu 629 hektárov, čo zodpovedá takmer celej mestskej časti Lamač či viac ako 900 futbalovým ihriskám.
Jednou z týchto začarovaných štvrtí je práve brownfield Palmy. Po rovnomennej fabrike, ktorá vyrábala hlavne rastlinné oleje, tu zostalo nevyužívané územie napriek tomu, že sa výroba definitívne skončila už v roku 2014 a mnohé časti areálu chátrali už roky predtým. Aktuálny územný plán však na tomto mieste umožňuje vybudovať iba ďalší priemysel.
Samotným odčarovaním začarovanej štvrte je v kontexte komunikácie želaná aktualizácia územného plánu. Prostredníctvom kampane je oslovená verejnosť, ktorá sa môže zapojiť a hlasovať za zmenu na webe www.zacarovanastvrt.sk.
Osvetová kampaň o začarovaných štvrtiach je rozdelená do troch tém v podobe krátkych videí a obsahu na sociálnych sieťach. Témy približujú rôzne konkrétne prínosy, ktoré Bratislava získa revitalizáciou brownfieldov.
Prvou témou je rozširovanie mesta. Hovorí o negatívnych dosahoch budovania obytných satelitov v okolí mesta, zatiaľ čo na jeho území nevyužívané areály doslova čakajú na rozvoj. Ďalšou témou je doprava, ktorú možno odbremeniť rozvíjaním území priamo v meste. Argument je jednoduchý: Čím viac ľudí pracuje a žije v meste, tým menej ich dochádza autami zo satelitných obcí.
Osvetová kampaň sa v tretej téme venuje spájaniu komunít, teda prínosu revitalizácie brownfieldov pre samotných obyvateľov a susedov. Objasňuje, ako sa môžu nevľúdne oplotené areály v meste premeniť na lokálne centrá, kde vznikajú susedské komunity.
Väčšina obyvateľov si revitalizáciu brownfieldu Palmy na multifunkčnú štvrť skutočne želá. Potvrdzuje to aj Filip Gulan, development manager spoločnosti Corwin: „Aj vo viacerých prieskumoch verejnej mienky vidíme veľkú podporu od susedov Palmy a obyvateľov Nového Mesta, ktorí volajú po rýchlej zmene dnešnej situácie. Pokiaľ však územný plán v areáli stále predpokladá iba s výrobou, nemôžeme areál plne rozvinúť.“
Kampaň o začarovaných štvrtiach vytvorila agentúra Wiktor Leo Burnett. Iniciatíva developera Corwin o zmenu územného plánu ňou dostáva hravú a ľahko pochopiteľnú formu.
Vizitka kampane
Klient: CORWIN (Michal Hájek, Veronika Fulajtár)
Kreatívna agentúra: Wiktor Leo Burnett
Strategy Director: Dominika Múdra
Creative Director: Štefan Andrejco
Account Director: Eva Kučerová
Account Executive: Patrícia Mizera Bialončíková
Copywriter: Roman Jurčák
Graphic Designer: Ján Zachar, Jaroslav Varchola
Motion Designer: all you can see