Vianoce sú pre obchodné reťazce nielen extrémne rušným obdobím, ale tiež časom nasadenia sviatočných kampaní. Kreatívne tímy ich pripravujú aj niekoľko mesiacov. Výsledkom je reklama, ktorá pritiahne zákazníkov na predvianočné nákupy, no zároveň vyvolá pozitívne emócie a zdieľa s nimi radosť z najkrajších dní roka. Lidl verí, že jeho tohtoročná vianočná kampaň si nájde cestu k srdciam všetkých ľudí. Jej posolstvo je priamočiare, no zároveň hlboké – malé gestá majú moc vykúzliť čarovné momenty.
Medzinárodný reťazec sa vydal na cestu jednotnej koordinovanej medzinárodnej vianočnej kampane vo všetkých krajinách, kde pôsobí, po prvý raz vo svojej histórii. Kampaň vznikala v spolupráci viacerých tímov a odráža spojenie globálnej vízie s lokálnym kontextom, ktoré je založené na dátach z medzinárodného prieskumu trhu a preferenciách zákazníkov.
Malé gestá dokážu povýšiť každý moment na výnimočný a sviatočný
Srdcom kampane bude vianočný spot s nečakaným, ale o to očarujúcejším hrdinom v podobe medvedíka čistotného. Namodeloval ho špecializovaný tím odborníkov tak, aby bol vernou kópiou živého, no zároveň, aby obratne zvládol vhupnúť do deja.
Hoci voľba medvedíka čistotného môže prekvapiť, v skutočnosti ide o dômyselné rozhodnutie. Je to nielen roztomilé zvieratko, ale stelesňuje sympatické vlastnosti ako zvedavosť a životaschopnosť, a tiež vyvoláva pocit bezpečia. Svojimi zručnosťami a pohybmi, ktoré sú takmer ľudské, pôsobí milo a okúzľujúco.
Tradičné hodnoty Vianoc – priateľstvo a spolupatričnosť rodiny – komunikuje Lidl v kampani cez príbeh tohto malého hrdinu, ktorý sa stane hrdinom tým, že nezištne zachráni rodinné Vianoce. Svojim milým gestom sa mu podarilo vyčariť rodine tie najkrajšie sviatočné momenty.
Na obrazovkách, aj v predajniach
Medvedík čistotný však nebude len virtuálny. Zákazníci ho „naživo“ stretnú v predajniach Lidla, kde ako plyšák s mikulášskou čiapkou spríjemní predvianočné nákupy. Tiež sa bude dať kúpiť ako darček. A bez darčeka nezostanú ani malí pacienti ôsmich krajských nemocníc na Slovensku, ktorým reťazec daruje hračky vo výške výnosu z predaja vianočného plyšiaka.
Nadviaže tak na celoročnú podporu neziskových iniciatív a organizácií, a tiež na posolstvo Vianoc – pomáhať druhým. Lidl verí, že tak ako hračky, aj celá tohtoročná vianočná kampaň si nájde cestu k srdciam všetkých ľudí.