Všetci ich milujeme, počúvame a každý týždeň alebo mesiac sa tešíme na novú epizódu. Okrem zaujímavého obsahu sa do podcastov dostali aj reklamy, ktoré sú trendom posledných rokov. Tieto inovácie sa zapáčili klientom natoľko, že reklamu z rádií sťahujú do podcastov. Chcú sa tým priblížiť najmä mladej generácii, ktorá si vo voľnom čase zapne Spotify alebo Apple.
Z diváka sa tak stal poslucháč, ktorý rozhoduje o počúvanosti podcastu. A nielen o tom, pretože správne umiestnená reklama dokáže priniesť dobrý obchodný výsledok klientom. Je toto cesta, ktorou by mali ísť značky?
„Je tam veľký zásah, lebo ľudia si podcast pustia na zastávke či v autobuse, pretože ich baví nejaká téma. A keď sa do spotu pridá hudba, tak si ju budú púšťať častejšie a genericky sa zvýši klikanosť,“ tvrdí Martina Rypáková, vedúca oddelenia marketingovej stratégie a komunikácie SPP. Tento trend však nie je pre každého, mnohé značky sa chcú radšej zviditeľniť cez sociálne siete pomocou influencerov, čo im dáva väčší zmysel, ako investovať do podcastu.
Podľa strategičky Zuzany Čubrík z Digiline majú klienti radi novinky, avšak táto forma im musí sedieť do stratégie, inak o to nemajú záujem. Zároveň sa kriticky pozerá aj na mieru konverzie počúvateľnosti podcastov, štatistiky totiž nie sú úplne presné. „Ak sa rozhodujem medzi tromi podcastmi, tak potrebujem nejakú metriku, aby som vedela, do ktorého investujem a dám tam svoju reklamu. Ak by sme sa dostali k deklarovanému rebríčku podcastov, tak by to bolo veľké uľahčenie pre mediálne agentúry aj klientov a do podcastu by sa dávalo viac peňazí, pretože je to jedna z najrýchlejšie rastúcich kat...
Zostáva vám 85% na dočítanie.