Prívetivosť, uvoľnenosť a tímovosť. Aj týmito vlastnosťami sa najväčší IT zamestnávateľ na východnom Slovensku chcel v novej kampani prezentovať. A napriek tomu, že jeho typickú magentovú farbu poznajú milióny Slovákov, hľadal spôsob, ako sa ešte viac odlíšiť od konkurencie. S riešením prišla agentúra Promiseo, s ktorou dlhodobo spolupracuje.
Promiseo vytvorilo maskota SPIRITA - sympatického ducha, ktorý je každodennou súčasťou života v Téčku. Jeho meno, samozrejme, pochádza z anglického “spirit”, čo znamená “duša” alebo “duch.”
SPIRIT nie je len vizuálnou manifestáciou hodnôt a života firmy. Podieľa sa na práci, no i CSR aktivitách spoločnosti. Svojou samotnou existenciou podporuje aj diverzitu, keďže v komunikácii kokce. A pri čom inom, než pri slovách, ktoré obsahujú písmená “bu” ? V spojení s priateľským vzhľadom a unikátnym wordingom tak vznikla postavička, ktorá za prvé týždne od spustenia kampane získala obrovské množstvo pozitívnych reakcií v rámci firmy i mimo nej.
SPIRIT sa neobjavuje iba v brandovej komunikácii spoločnosti. Jeho záber je široký - od ekologických tém cez Pride až po duálne vzdelávanie mladých. Vystupuje v krátkych promo spotoch, kde ho diváci vidia priamo v akcii - inými slovami - tak, ako trávi čas v Téčku so svojimi kolegami a kolegyňami, napríklad pri varení kávy alebo na meetingoch. Získal už aj vlastné GIFká na Instagrame, ktoré za dva mesiace dosiahli 346 940 videní, a má aj vlastnú backstory, ktorá sa viaže na tradičný košický pivovar, v ktorom kedysi spoločnosť sídlila.
„Hľadali sme zjednocujúci prvok, ktorý posilní náš brand a ukáže všetkým, v čom tkvie naša sila. Od začiatku je našou silnou stránkou tímový duch, a preto sme oslovili agentúru Promiseo o pomoc s kreatívou. SPIRIT je zároveň hravý a veselý maskot pre našu mladú firmu s vekovým priemerom 36 rokov,” hovorí Ivana Marcinková z oddelenia Komunikácie, Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia.
O tom, že SPIRIT si získal náklonnosť cieľovej skupiny svedčia aj čísla. Jeho popularita na sociálnych sieťach je taká vysoká, že náš engagement rate prekonal benchmark v segmente Tech & Software o 1650 percent. Na Googli bola cena za preklik v Display Ads oproti priemeru o 270 percent nižšia a výrazne sme narástli aj v organickom vyhľadávaní webovej stránky, a to o 163,18 percent v porovnaní s minulým rokom.
„Aj napriek tomu, že sme tradičný veľký medzinárodný korporát, máme odvahu robiť netradičné kampane. Značka Deutsche Telekom je silná, no v regióne východného Slovenska súperí o najkvalitnejších ľudí spolu s ostatnými spoločnosťami v rámci Košice IT Valley. Preto je pre nás dôležité odlíšiť sa a ukázať, v čom spočíva naša sila a unikátnosť, “ dodáva Pavol Miroššay, riaditeľ pre komunikáciu, stratégiu a transformáciu.
Príležitosť, ako túto informáciu dostať z virtuálneho online sveta do toho fyzického, sa naskytla pri príležitosti tradičného festivalu Biela noc, kde sa SPIRIT objavil až na 7 miestach. Návštevníci sa mohli so SPIRITOM odfotiť a zdieľať zážitok zo stretnutia s magentovým tímovým duchom vo svojej Instagram story.
Okrem dlhých radov na fotografiu priniesla táto aktivita spoločnosti Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia v priebehu jedného víkendu 129,8 percentný nárast návštev profilu a 258 percentný nárast followerov oproti priemeru za prechádzajúcich 6 mesiacov, a jednému šťastnému výhercovi dokonca aj atraktívnu poukážku na pobyt. Aj vďaka tomu patril SPIRIT medzi najobľúbenejšie expozície Bielej noci v Košiciach.
Vizitka kampane
Ideamaker: Tomáš Liszkai
Copywriterky: Zuzana Ročeňová, Mária Duffeková
Account Manager: Viktória Margitová
Grafickí dizajnéri: Marek Horváth, Tomáš Klobušník
Social Media Specialist: Michaela Lešková
PPC Specialist: Dominika Oratorová
Produkcia: Mário Puzder, Šimon Brehuv, Juraj Kušnír
Motion Designer: Matej Papik
Kreatívna riaditeľka: Andrea Liszkai
Zadávateľ na strane klienta: Pavol Miroššay